Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 593 ggr
[Tinitusan]
0

påverka PH?

ber om ursäkt att jag bombarderar forumet med mina inlägg haha men har några fler frågor!

har köpt ca 4 kg mangroverötter i små bitar som jag tänkt bygga en egen bakgrund med till mitt 150x50 juwel, tanken är att sätta vanlig svsrt film på baksidan o ena gaveln, för att sedan fästa bitarna med akvariesilikon för att på så sätt få en 3D effekt som utgår från ena hörnan.

mina funderingar är ju då hur mkt det kommer sänka PH värdet med, men även hur länge den sänkningen sitter i?

samma funderingar finns runt snäckor, hur länge höjs PH värdet med snäckor?

mitt kranvatten har ett PH på ca 7-7,5 och eftersom tanken är att så småningom ha några Diskus i gör det ju inget att PH värdet sänks, men hur mkt och hur längre är ju ändå frågor som jag bör inkludera, ngn som vet?

Powereeh
0

.

[Tinitusan]
0

Ingen som vet?

LajvKrattan
0

Koka rötterna så blir du av med stora mängder tanniner och då kommer pH-sänkningen inte bli lika stor. Jag vet inte hur mycket det kommer sänka pH:t men förmodligen inte med än 0,5-1 om du kokar rötterna ordentligt. Mät pH kontinuerligt och använd krossade snäckskal om det blir för lågt.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!