Platy
Min Platy hane ligger helst under pumpen men äter, simmar och ser frisk ut. Han går i hop med tre jätte gravida honor och andra fiskar. Kan det vara så att dom kört slut på den stackarn? Behöver jag ha en till hane?
Han är likadan i dag. Vad ska jag göra?
Vad jag vet så slåss hanar om honor… så det kanske inte funkar.
Nee, nån annan får ta över
Jag har för närvarande två platyhanar och de slåss inte med varandra, båda hanarna ligger ofta på bottnen men kommer fram när det är matdags, ser den fin och frisk ut tror jag inte att du behöver oroa dig.
Våra platys försvinner gömmer sig eller slöar också på botten emellanåt. Men de lever och frodas ändå ;) tror inte du behöver vara orolig så länge den äter och ser frisk ut i övrigt :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Ja då var det över, när jag kom hem i kväll var han dö. Han såg helt frisk ut så undrar vad som var fel. Alla andra fiskar och yngel lever och ser friska ut. Jag får väl ha lite extra koll om någon mer blir slö.
Han kan inte ha varit gammal?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#6 Jag vet inte, jag köpte den för 4 månader sedan i affären men man vet ju inte hur gammal den var då. Kan man se på en fisk om den är gammal?