Hjälp mig, tack!!:(
Hej, det handlar om en stackars Guppy.. Det började med att jag fick några fiskar av en kompis (1 Guppy 7neon tetror 2 malar) för ungefär en vecka sedan. Denna lilla guppyn har börjat nafsa på min platys mage och jag reagerade direkt och eftersom att platyn inte brydde sig så tog jag min Guppy och sätte den i en liten yngelkasse. Men jag vet inte om det var så smart..den stackarn sitter och kollar på när Platy paret simmar runt och han försöker simma till dem. Tycker synd om guppyn men samtidigt så är det synd om platyn! Hjälp mig! Vad skulle ni ha gjort? Kram!
Lämna guppyn till din lokala djurbutik om de tar emot fiskar. Han behöver få några vänner av sin egen art. Som det är nu så är han säkerligen stressad i den lilla yngelkassen.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Det är en pojke
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Tyvärr så tar de inte emot fiskar.. Skulle det hjälpa om jag köpte två guppysar till honom?
Men skulle det hjälpa om jag köpte då 2/3 honor till min lilla hane?
Det tror jag. Men har du plats för alla dessa samt alla kullar som kommer komma?
Det vet jag nog inte. Tänkte fråga min djuraffär om hur många fiskar man ska ha, vill ju inte att det ska bli överbefolkat! Jag får nog ge bort min lilla Guppy trots allt. Det är nog bra med fiskar just nu. Mitt kar är ju bara på 54 liter också :// Någon som vet hur många fiskar man kan ha? Jag har iallafall: 2 Platy, 1 Platy yngel, 2 black mollys lyrstjärtar, 7 neon tetror, 2 små malar (vet inte rasen, små är dom) och en Guppy. Är det för många fiska redan nu?? :| Blev lite orolig nu faktiskt.. :S
Det låter som ett klokt beslut. Du har nog inte plats för flera fiskar i nuläget.
Att den naffsar på magen på magen på platyn är inget farligt. Guppyhanar uppvaktar konstant sina honor o när inga honor av egen art finns så tar de vad som erbjuds o att picka på magen är just ett sett att uppvakta. Vill du behålla honom bör du antingen skaffa honor åt honom eller se till så han inte går med en molly hona då de kan korsa sig (sker väldigt sällan o då om de inte har en partner av samma art att välja).