Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sydamerikanska-ciklider
Läst 1068 ggr
Giovaniii
0

Kön på mina scalare ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej undrar om det är någon av er som kunde se vad för kön mina skalare har. Kunde bara ta bilder på 4 st.

Giovaniii
0

Den här också

Giovaniii
0

.

Giovaniii
0

.

Giovaniii
0

.

[raichu]
0

Omöjligt att se i den åldern.

Hur stort akvarium har du dem i, känns på bilderna som för litet.

Platyfarmer32
0

Håller med #5 i båda sakerna men väldigt fina Scalare :) men när dom blir större så får hanarna oftast som en puckel på huvudet/pannan fast som sagt så är det lite för tidigt just nu i den åldern

[Jens]
0

Hur stort akvarium har du dem i? Känns väldigt litet efter att ha tittat på bilderna? Du vet väl om att scalarer kräver minst 50 cm i höjd för vissa arter av scalarer och minst 60 cm i höjd för andra arter av scalarer och vattenvolym med minst 100 L. Jag tycker 100 L är för tok för litet och skulle vilja säga minst 200 L.

Ellenor123
2

Minst 275 liter säger Zoopet.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

[Jens]
1

Det är så pass. Jag kan verkligen tänka mig det. Bra att du rättade mig Ellenor123 och gärna minst 100 cm i längd på akvariet stod det också och jag skulle gärna se ännu längre akvarium för scalarer är stora och kräver sin yta på både längd och höjd.

Draken
0

Skalarena är jättefina i fenorna nu, men om de blir gående för länge i det där karet, då är de snart krokiga :( Jag menar inte att göra ett direkt påhopp med mitt inlägg, men som flera andra påpekar, så ser det ut att vara alldeles för trångt i akvariumet för dem.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

GioJ
0

är det ändå inte…. lite tråkigt… att av 6 inlägg så är det ett som relaterar till hans fråga, medan övriga är staplade påpekanden om att karet ser på tok för litet ut… ?

Denna kommentar har tagits bort.
[Jens]
0

Jag kan inte se det så GioJ. 

Skalarerna som han har är för små för att man ska kunna könsbestämma dem. Resterande information är bara ett plus i kanten men TS kanske redan visste om det men om det finns fler som går in i denna tråd och är sugen på Skalarer så kan det vara bra att läsa allt som står i tråden.

mimåne
0

#11 Jag förstår din mening men att det påpekas om att karet är för litet är endast av omtanke och det kan jag inte säga att är tråkigt. Det är snarare tråkigt på så fina oskyldiga djur :/

Medarbetare på akvariefisk ifokus