Guppy Moscow?? Blue & Purple
Undrar om det är någon i Sverige som har dessa i blå och lila.
Ska inte köpa nått nu utan detta är för framtiden men bara undrar om de ens finns i Sverige än eller inte.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Jag har Moskva blå :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Du vill inte köpa från djuraffären eller? Annars är dem väldigt vanliga där.
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
#1 Okej vet du om de lila ännu finns att få tag på? eller är de för nya/ovanliga än?
#2 har aldrig sett de blå här uppe (Bor i norrbotten) har dock sett de blå/gröna. Och lila har jag aldrig sett heller.
#3 Du kan alltid beställa via din djuraffär :) Sett moscow blue hos de flesta fiskleverantörer och lila har jag sett hos Akvarieteknik.
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Jag har också en blå. Han är nog *** för han verkar inte alls intresserad av honorna :(
Tycker inte jag ser dem i djuraffärerna direkt. Han jag har köpte jag för ca 6 mån sen och var den enda i sin färg.
#4 Okej tack då kanske jag kan försöka med det den dagen jag skaffar akvarium.
#5 Nä inte jag heller… inte här uppe i alla fall… har sett Moscow en enda gång och då var det som sagt bara de blågröna och BARA hanar.
Asplunds akvariefisk har det enligt hemsidan, och de säljer tydligen även till privatpersoner (såg deras annons på Blocket). :)
Någon som har i skåne ? så köpa jag 15 / 20 stk
#7 men tycker det är konstigt att det står att de skimrar i grönt… som jag förstått ska ju Blue vara rent blåa i färgen eller har jag fel?
#9 Jag har ingen aning, har bara fisksurfat runt lite för skojs skull och råkade hamna på deras sida. :)
De hade inne jätte vackra blå guppysar med långa böjande fenor på djurmagazinet i luleå igår när jag var där. Vet däremot inte om det var just "moscow". Har du nära in dit kanske det är värt att kika in, eller varför inte ringa och höra?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#12 Var in till Djurmagazinet i Piteå idag och de har inga Moscow alls, dock kan de ibland dyka upp i deras mixar men det är inget de tar in normalt sett. Dock skulle de kunna beställa via Akvarieteknik men på deras sida verkar de dock bara ha de blå inte de lila men har dock mailat dem för att höra om de blå är rena blå eller blå/gröna som många verkar ha. Och om de någonsin tar in lila.
Den lila va ju extraordninärt läcker!
#16 Jaaa visst är den!! Därför jag så otroligt gärna vill ha dem :P

#14, #15 Äger du de där bilderna?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
De lika är så snygga och jag har letat i över ett år.. Anlaget heter magenta och de kan man hitta i affärer om man har tur. Jag har tänkt prova be dom beställa hem en trio, men jag har ju svårt att tro att honorna man får till inte har varit med en annan hane = det blir lik förbannat inte lila bebisar.. Jag ska beställa när jag har egna uppfödda jungfruhonor och låta dem gå med bara den lila hanen. Då borde man ju ha en egen lila stam sen.. Tar ju ett tag dock :p
Jungfruhonor? är de dem som inte alls har någon färg på stjärt?
Jag tror du tänker rätt där, att hellre vänta tills du har egna jungfruhonor. Eller så får du flörta med folk från guppyföreningen. ;)
#20 Jungfruhonor är honor som inte haft en chans att bli befruktade ännu.
jaha, trodde att det var just att de var färglösa, för att de inte skulle ge någon färg neråt i generationerna
# 18 Nej de är hittade på nätet ville bara visa hur de såg ut. Men du kan ta bort dem om de inte får visas.
Ber om ursäkt om jag agerade fel, ville bara visa så folk i tråden visste vad jag menade.
#25 Nej det är för att Guppy honor är spermasparare… de sparar sperma från första parningen vilket kan leda till att man aldrig får den egna hanen att bli pappa eftersom honan använder den hon sparat sen tidigare.
Därför när man vill avla på färg vill ha jungfruhonor så man VET vem pappan är till ungarna de får :D
Jag tror dock jag läst någonstans att den senaste hanen hon lekte med är dominant när det kommer till hanens mjölke?
Jag tror dock jag läst någonstans att den senaste hanen hon lekte med är dominant när det kommer till hanens mjölke?
Det stämmer, men då ska hon paras med en ny hane inom 3 dagar efter födsel.
ok, då förstår jag, ingen rast o ro för de små liven ;D