Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1289 ggr
Sarah E
0

Vilken växt???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som sagt, vet någon vad detta är för en växt? Plockat den i ett litet vattendrag/dike. Den var helt under vatten. Kraftiga vita rötter. Växte i lerbotten.

Sarah E
0

Ber om ursäkt att bilden kom på tvären. Skickade från mobilen.

Sarah E
0

Putt

Ellenor123
1

Ingen aning, men den var väldigt fin!

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Lilolizeit
0

Vilken vacker växt! Du får gärna plocka en näve till mig också. 😃

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Sarah E
0

Hehe, ja de är riktigt snygga! Kunde inte låta bli ta hem ett gäng ju. Finns förstås en risk att det är en sumpväxt men den som lever får som bekant se 😃🤐

Sarah E
0

Googlat runt lite… Skulle kunna vara denna: http://www.digiflora.se/seek/webui.php

Den är rödlistad men står inte att den är fridlyst. Den är ettårig… hur blir det i akvarium då?

Ellenor123
0

#6 Länken ledde inte till någon växt för mig utan bara startsidan, vad heter den?

Lilolizeit
0

Samma här

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Sarah E
0

Ävjebrodd (limosella aquatica)

Svårt avgöra genom att jämföra bilder och ni får gärna kolla om ni har lust :)

Ellenor123
2

Tycker att din växt liknar den, så det är nog en sådan :) Googlade på latinska namnet + aquarium och det dök upp lite amerikanska länkar så du verkar iallafall inte vara den första som har en sådan i karet. Läste inget om ruttning eller så, så det är bara att hålla tummarna! :)

GioJ
2
Sarah E
0

Tack för ert engagemang! Ja jag får väl hålla tummarna helt enkelt :)

Fislisa
0

Är nog de jag har hittat också ;) jätte fina ju!

Sarah E
0

Ja jag läste din tråd om att du hade hittat växter ute! Ska kolla den igen och jämföra :) Visst hade du lagt ut bilder på dem?

Sarah E
0

Fislisa, hittar inte din tråd med växterna du plockat ute…kommer inte ihåg rubriken på den.

Fislisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den, men jag satte en och en, jag fick inte med mig så många.. Det var kallt i vattnet :p

Sarah E
0

Tack! De är lika. Växte dina sådär en och en? Mina växte i en bukett, som svärdsplantor gör. Hur är stjälkarna på dina? Mina är lite hårda och med en skåra längs hela stjälken.