Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 3117 ggr
AxoLotten
4

Mitt nystartade akvarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ny inom akvarievärlden och har precis startat upp mitt alldeles egna akvarium som jag är mäkta stolt över. :D Planen är att jag framöver ska få tag i en eller två Axolotlar, men för att lära mig akvarieskötsel och så har jag skaffat mig tre guppyhanar och två ancistrusar. Det ska bli spännande att se vart min resa för mig :)

Lilolizeit
0

Ser fint ut! 👍

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[dynamitella]
3

Du har lyckats jättebra :)

Det enda jag har att säga är att den rosa, jättefina växten tyvärr hör hemma i fönsterkarmen. De säljer dem ibland som akvarieväxter, men de dör inom någon månad. Så innan den går och dör kan du gå tillbaka till affären och kräva en riktigt akvarisk växt :D
Ps. Den heter fittonia eller "åderblad" i folkmun.

Tequilaboj
0

Så jäkla sneaky att sälja  som akvarieväxt!

Fint det ser ut :)

Fjordell
0

Fint! Ska bli kul att följa :)

AxoLotten
0

Tack vad snälla ni är :) Fittonian är en terrarieväxt,fick jag veta. Men den är ju så snygg! :) Man kan ha den i akvariet nån månad och plocka upp den och ta sticklingar sen som man kan ha i akvariet igen berättade han i affären. Han är väldigt vettig och vet vad han snackar om.

MalinMalvina
0

Oj vad fint! :)

Jesper E.
0

Fint akvarium! Hur stort är akvariet? 🙂

AxoLotten
0

#6 Tack :) #7 Tack :) Det är ett 63 liters Eheim från Hornbach.

mimåne
2

Välkommen hit till akvariefisk :) Ditt akvarium ser fint ut, du har inrett bra och valt trevliga växter. Jag funderar lite på dina Ancistrus, vad har du för planer för dem? Berättade den väldigt vettiga och kunniga mannen i djurbutiken att de egentligen kommer behöva ett större akvarium än vad du har? Eller att de behöver t.ex en mangrove rot att tugga på?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lilolizeit
0

Bara nyfiken, vad är det för zooaffär du handlar i?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

AxoLotten
0

#9 Min plan är att jag ska ha mina Ancistrus och guppys i mitt akvarium tills jag köper axolotlar. Då kommer dom flytta över i ett större kar. Mangroverot ska jag införskaffa. Tack för tipset. :) #10 Jag handlar på Hornbach och Arken Zoo.

AxoLotten
1

Mangroverot inhandlad! Dock verkar ancistrusarna inte va så speciellt intresserade av den..

[Seaside]
0

#12 H*n är ju där och inspekterar i alla fallGlad. Dom brukar vara där och "gnaga" emellanåt, eller hänga och sova som vår gjorde…Skrattar

mimåne
0

Jag har haft Ancistrus i många år och de har alltid hållit till konstant på deras rötter. Det är väldigt vanligt :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Susedalens
0

Jättesnyggt akvarium:) Hoppas att allt går bra med fiskar och axolotlar.

AxoLotten
0

#14 Dom är mer intresserade av växterna än roten fortfarande. ;) #15 Tack! :) Det går bra med fiskar. Axolotlar kommer såsmåningom. :)

alfred.
1

Tänk bara på att ett 63 liters är för litet för axolottlar:)

AxoLotten
0

#17 Jag är medveten om att det är för litet för en fullvuxen Axolotl. Det tar några år för dom att växa till den storleken så jag hinner nog införskaffa ett större kar på den tiden ;)