Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1151 ggr
Platyfarmer32
0

Inte bra :(

Hej var ute på internet idag och hittade den här bilden och jag sa för mig själv hur konstigt det såg ut och det känns inte heller att dom mår bra av det men en sak jag undrar är att är det permanent och att sprutar dom in färgen med en spruta?

Platyfarmer32
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bilden

MalinMalvina
1

Vill veta jag med så jag följer!

Emelie
0

Jag vill också veta!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

AxoLotten
1

Usch va hemskt :(

LeeKnow
0

Läste här inne (tror jag) något om att i Kina får fiskarna simma i ett bad som tar bort den skyddande hinnan, så målar de på fiskarna och släpper ner de i ett bad som gör att de får tillbaka hinnan.

Antar att ungefär samma sak hänt dessa 😕 För de kan väl inte se ut sådär naturligt?

Sara FE
0

#5 Seriöst? 😮Det måste ju göra fruktansvärt ont, usch vad hemskt!

[Seaside]
0

Såg något liknande för ca 10 år sedan - då var det kycklingar som fått färgen blå, rosa etc… Vet inte vad folk får alla idéer ifrån Ledsen

Tequilaboj
2

Värre saker har hänt. Så länge det inte inverkar på deras livskvalité tycker jag inte det är något att hetsa upp sig över. Inte nödvändigtvis bra alls men som sagt, det finns miljoner minkar i farmer i sverige och barn som blir mördad så en rosa "ödla" känns harmlöst.

Mathilda-reborn
5

#8 Så bara för att det finns/händer saker som är värre så ska man inte reagera, är det så du menar för det är så jag uppfattar din kommentar?

Tequilaboj
0

Reagera kan man göra på olika nivåer av intensitet. Verkar finnas knapphändig information om detta och visst ställer jag mig skeptisk till idén med modifierade djur. Och med tanke på bristen av info så behöver man inte reagera så starkt. Jisses hur hade folk reagerat på saker de inte i sin vildaste fantasi visste pågår…

Anyway, hoppas att mänskligheten kan ta sig i kragen och sluta lägga sig i och ändra onödiga saker bara för utseendet på ett djur.

[Seaside]
1

#8 I detta fall känner jag: Misshandel som misshandel… Anser att inga levande varelser ska hamna i kläm bara för att några tvåbenta med taskig humor vill leka Gud

[Udoon]
0

Har sett liknande fast med papegojciklider(?) tidigare :(

Micke R
0

Jag tycker inte att det är ok att man gör så här, men det finns ju tydligen en marknad för det, och så länge folk köper så kommer sånt här alltid att finnas. Och det är likadant med alla produkter, skulle inte tro att tex. en t-shirt för 19.90 är producerad på ett sätt som skulle vara ok för oss här i Sverige. Mvh.