Fråga kring vattenpest
Detta är ju en underbar växt! Växer fort, får lätt skott och går super att föröka genom att toppa av, jag älskar den!
MEN! Det är ju väldigt lätt att dom lossnar ut gruset/sanden och flyter runt i karet eller upp till ytan.. Fasen det enda negativa jag kan komma på om den..
Hur gör ni för att få den att stanna där ni vill ha den? :) Går det att knyta ett snöre runt varje knippe? Sätta en gummisnodd? Nått åt det hållet? :) Blir GALEN på att få peta ner vattenpest "delar" titt som tätt..
Tacksam för svar! :)
Kanske går att försiktigt knyta fast den på en liten sten som du lägger under bottenmaterialet? Annars så funderar det kanske att bara knyta ihop ett knippe nertill och peta ner i sanden.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag har nu testat det sistnämnda, får se om det fungerar…
Det går utmärkt att binda fast den i en sten som mimåne säger :) Men ibland när man köper såna i affären kommer de med en liten vikt eller en keramik-ring som den sitter fast i. Det är bra att spara dem i framtiden och använda.
Dessa gjorde inte det.. Köpte dom på Akvarielagret i Bromma (helt underbar butik) och damen som sålde dessa tog upp dom ur den lilla krukan/korgen och "knippsade" av rötterna då det brukar kunna bli dåliga under transporten eller vad hon sa.. Så jag fick dom löst i en påse.
Går dessa ringar att få tag på ändå möjligtvis? :)
Dumt -.- Det betyder bara att hon är snål. De växer nämligen tillbaka sen i butiken..
Jag vet tyvärr inte :/
Haha känner igen problemet. Jag har knutit ihop en bunteoch sen lagt en sten i mitten längst ned. Har slutat wastea min tid med att peta ner 1 och 1…