Ancistrus med ljusa fläckar
Jag är orolig för min ancistrushona… Hon har haft två lite ljusare områden mellan huvud och ryggfena sedan innan, men nu verkar det området ha vuxit lite, eller ja, det ser iallafall ut som det. Kan det vara någon sjukdom, eller är detta normalt?
Hon är ju ung och är inte alls stor, bara omkring 7 cm nu. Hon är väldigt aktiv, precis som förr, och dyker fram på en gång när jag droppar i tabsen. Ingen skillnad på hennes beteende alls.
Hon har alltid haft två vita kanter längst ut på svansfenan, och några fläckar på hennes bakdel har börjat flyta ihop. Det ser inte ut som någon beläggning på henne, utan det ser helt enkelt ut som att hon skiftar lite i färg och mönster. Har det att göra med att hon helt enkelt växer? Det är min första och enda mal, så har ingen större erfarenhet av dem.
Det är helt normalt att de får ljusare fält, sånt beror lite på bottenmaterial som i dit fall är just ljus och även lite på humör :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Mina var även ljusare när dom var i lite kallare vatten. Sen när dom kom i ett varmare kar blev dom mörkare igen. :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Phew! Jag misstänkte det, men tänkte att det är bäst att dubbelkolla. Så himla skönt att höra.😃 Tusen tack ska ni ha.