Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 656 ggr
Lindexx
0

När är det dags tro?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Guppyhona som är dräktig … ska ja låta henne va i sitt bb?

Lindexx
0

Även denna honan ska ha… frågan är när? Första gången jag ska ha yngel :P

mimåne
0

De är säkert havande men du kan med gott samvete släppa ut dem ur yngelkassen. De kommer inte att föda ännu på någon vecka. När en guppyhona står inför födseln ser det allt ut som att hon ska spricka, magen är då riktigt riktigt rund och stor :) Den med orange fena har gått något längre så hon kommer föda tidigare, men som sagt inte ännu på någon vecka.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Platyfarmer32
0

Dom verkar inte "helt" klara än men du märker när det är dags dom brukar dra sig till växter och gömmer sig lite granna.Jag skulle säga att den röda honan kommer nog få yngel först men ta ut dom så att dom inte blir stressade för som sagt man brukar oftast märka när det är dags fast om det skulle vara så att de föder utan att du märker att det dags så kan du se till att du har många gömställen t.ex mycket växter så att dom kan gömma sig och inte bli uppätna :) lycka till

Lindexx
0

Även denna lilla damen borde ju få inom kort? eller?

Lindexx
0

Honan på bilden i mitten hon låg och flämta på ett ställe när hon va bland de andra , därför jag blev orolig och satte henne i karet :S

mimåne
0

#5 Honan i #4 ser i mina ögon ut att också kunna ha en tid kvar innan födseln. 

Låg hon på botten och flämtade?

Platyfarmer32
0

Den är ju längre fram i "utvecklingen" än dom båda som du visade förut

Lindexx
0

nej hon stog still lite över mitten på akvariet på ett och samma ställe och flämta. :S

Lindexx
0

Ja för den orangea va väldigt bitsk mot de andra honorna , kanske därför då :)

mimåne
0

Ibland kan fiskar stanna upp och flämta p.g.a stress. I så fall bör man låta dem vara ifred så att de får varva ner. Som sagt så ser det i mina ögon inte ut som att hon ska föda riktigt ännu men håll henne där tills vidare och se hur hennes tillstånd är.

Lindexx
0

Jag har satt den orangea och den "rödaktiga" i yngelkaret , dock är det den ena blå som jag vill ha avkommor mest på :P

mimåne
1

Men hon har länge kvar att gå ännu så henne kan du släppa ut :)

Lindexx
0

Ursäkta att jag är dryg med massa frågor, men vafan är det som hänger ur henne nu?