Mystiskt försvunnen????
Hej igår så var jag och köpte två guppys och imorse när jag vaknade så var den ena försvunnen asså borta.Dom bor ihop med fyra andra guppys som bodde där innan. Har ni några förslag på vad som har hänt? Alla svar mottages med glädje :)
Har den gömt sig väldigt bra nånstans kanske eller om den lyckats hoppa ur akvariet. Kolla på golvet runt om och bakom akvariet också.
När en av mina guppys mådde väldigt dåligt försvann han stundvis och jag höll på att leta mig galen imellanåt. Ett av de bästa gömställen han hade var då han stuvade in sig mellan pumpen och akvarieväggen. Fattar inte än idag hur han fick plast där, men det gjorde han. Försvann ofta dit, och då kunde jag ofta inte se mer än någon/några enstaka millimetrar av honom om jag kollade mycket noga.
Så din Guppy har nog bara gömt sig en sväng. Kolla runt bland växter och andra saker som finns i akvariet. Titta extra noga vid pumpen 😉.
Ja kollade och hitta inte någonting
Men vi får väl se senare på dagen
Kolla pumpen också så han otroligt nog inte hamnat i filterkammaren om du har en sån?
Har du en pump inne i akvariet så kan den ha fastnat bakom denna, ta loss den och kika efter. När jag hade eheims vanliga pump för 60L akvarium så fastnade olika fiskar där bakom jämt och ständigt.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Det e löst hitta henne utanför toan hon hade hoppat ut och prattlat dit med det är fixa och det är helt stängt överallt
Oj…vilken resa hon gjort 😮. Visste inte att guppys kunde hoppa. Ska nog vara mer försiktig hemma fortsättningsvis.😮
A det kan man säga fast var noga med att det är stängt runt om då att det inte står på glänt någon stans för dom hoppar bra ska jag säga den "resan" hon gjorde var cirka 1 meter med ett fritt fall på 130 cm