54 liter, vilka fiskar?
Har just startat upp ett 54literskar dit vi nu flyttat våra 5 endlershanar och ca 15 Körsbärsräkor. Så småningom ska det flytta in några crystal redräkor, men vill ha nåt mer som simmar. Så vad har ni för förslag? Gärna färgglada! :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Påfågelgoby!
Dom klarar 22-28 grader, leker lätt, äter dock bara fryst/levande foder och det är enkelt att se könskillnad. En enkel fisk som inte är så känslig och som är fredlig. Har mina påfåglar med endler, slöjgubby, Platy, kopparbarb, Ancistrus, två större räkor, sewellia linolata och Svärdbärare. En fantastisk fisk! Är lite ovanligare i "vanliga" djuraffärer men du hittar dom i Sthlm hos t.ex Fridhems akvarier, Akvarielagret, XL zoo och hos privata odlare. Fina fiskar som ser lite "bekymrade" ut, men det är rätt charmigt. Ska man odla denna fisk ska man ha en hane och fem honor men annars så kan man fa flera hanar och honor tillsammans och i par eller bara honor och hanar för sig. Om man har ett par så leker dom också. Dessa två på bild lekte fyra gånger under väldigt kort tid. Räddade dock bara en kull. Dom leker i lekrör, grottor och i rötter.
Har nu en ny ganska ung hane som nyss blivit gammal nog för att leka, efter den som tyvärr avlidit och nu spänner han stolt upp sig framför min hona Disa. Snart har jag fullt med rom!
Här är min hona Disa (gammal bild)
Min före detta hane som tyvärr avlidit (också gammal bild)
Min första kull:
Vad hände med bilderna?!
Testar igen, annars ger jag upp ;)