Tjock
Hur ser man om en ancistrushona bär på rom? Tycker hon ser så rund ut om magen?
Man brukar se att hon är gulare om magen än vanligt :)
Tack för svar! Ok, ska hålla utkik efter tjock gul mage 😃
Tack! Ska försöka knäppa en bild på min…
putt, ingen som kan hjälpa?
Först och främst ser det där inte ut som en Ancistrus i mina ögon, säkert någon annan L-mal :) Sen tycker jag inte att buken ser frisk ut. Jag har haft en del kullar av Ancistrus och det har aldrig varit särskilt tydligt att honorna bär på rom. Rundare blir dom såklart, men inte så det buktar utåt sådär.
// Sofia
Sett andra bilder på Sarahs hona och jag är 99,9% säker på att det är en Ancistrus. Googla på "ancistrus calico", jag antar att det blir denna färg om man parar röda och bruna. Jag hade två röda honor varav den ena också hade ett par bruna fläckar, inte lika mycket som Sarahs dock :) Fast det kanske inte var färgen du tänkte på, Roxie, när du skrev att den inte liknar en Ancistrus? Kanske formen eller något? Själv har jag inte så bra koll på L-malar :)
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Är hon frisk i övrigt och pigg så skulle jag inte oroa mig. Är det rom så lär du väl märka snart :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack för era lite olika svar. Jag får väl avvakta lite och se vad som händer…
#11 Ja, så långt tänkte inte jag! Det är klart att det är! :) Såna har ju jag med sett!
// Sofia
Måste bara fråga… matar mina ancistrusar med broccoli, maltabs, ärtor ibland och morötter ibland. Det finns rot i karet som de gnager på (redmoor). Men detta är väl en bra kost?
Jag tycker det låter bra :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tyckte hon såg lite mer slim ut igår kväll. Kanske bara förstoppning som släppt?
Är rätt hundra på att hon går med rom. Skönt! Var så orolig hon var sjuk.
Åh så skönt! :)
Hihi, ska bli kul. Men nu oroar jag mig såklart för att det inte ska gå vägen med ynglandet 😛🥵 Hur länge går de med rommen innan de leker??
Svåra frågor du ställer haha! Mina har lekt 2 ggr utan att jag sett att honan bar på rom så det får nog någon annan svara på :)
🙂
Om hon har bukvattensot så är avföringen tunn, vit och trådig. Mvh Rickard
Nä hon bajsar tjocka mörka ancistrusbajskorvar :)