Vad är felet??
Mina guppisar beter sig jätte konstigt dem är på ytan av vattnen och öppnar och stänger munnen på ytan dem har varit så hela dagen vad är felet mina andra fiskar mår jätte bra?? Jag är en nybörjare och vet inte så mycket om vattenbyte,PH värdet mm….men det verkar inte felet för då skulle vell alla fiskar blivit påverkade
Hmm när gjorde du ditt senaste vattenbyte för om det var läne sedan kan du göra ett vattenbyte och se om det hjälper
#1 jag gjorde det för 2 veckor sedan
Är det nystartat så kan det vara att ammoniak-nivån är hög eller att du har fått nitritspik. Byt 50% delvatten med en gång och se om det blir bättre men tänk på att inte ha alltför kallt vatten så det inte blir en chock för fiskarna. Hur stort är ditt akvarium? Är det inte slöjstjärtar du har i karet? De kräver mycket stora volymer av akvarium. Det känns att du har fått fel start redan från början för det är viktigt att läsa på innan man startar ett akvarium och det är bra att veta hur vattenkemin fungerar i ett akvarium innan man startar det. Här har du en länk där du kan läsa om vattenkemi: http://www.balder-balder.se/index.htm?pg=/vattenkemi.htm
#3 tack så jätte mycket för svaret ja jag har slöstjärt mitt akvarium är 400 liter :) får ta och byta vattnet imorgon då
Läs gärna länken som jag delade med mig. Mata väldigt varsamt framöver till du får balans i akvariet. Brukar ta ca 2-4 månader.
Vattenbyte lägger jag också min röst på.
Har du pump som ger ytrörelse och för ner syre till fiskarna?
Medarbetare på akvariefisk ifokus