Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 656 ggr
axa
0

Ska den se ut så?

Har kollat igenom annonser i Stockholm på blocket och ser denna.. Ser diskusen på sista bilden inte sjuk/halvt döende ut? Är det verkligen en färg hos Diskus som ser ut så?

(bild nr 6) http://www.blocket.se/stockholm/Diskus_olika_sorter___mal___sand_med_snackor_52427711.htm?ca=11&w=1

axa
0

menar bild nr 5

axa
0

Oj, ännu ett fel, var visst bild nr 6.. ;)

Ellenor123
0

Kan inte mycket om Diskus men gissar på att den inte färgat ut eller kanske är en vildfångad variant med mindre färg?

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

axa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Vildfångade är mer varmt röda (dom jag sett) och mina som inte färgat ut ännu såg lite ut såhär för knappt en/två månader sen.. Om en Diskus är mörk/grå/svart är det ett tecken på att den är sjuk…

Det står ju "Bild nr 6: Diskus blå/svart. Pris: 450kr", så dom tycker väl att det är diskusens riktiga färg?

axa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild (vet att ränderna inte är korrekta men jag tycker det är charmigt🤪)

axa
0

Ingen som har en åsikt? Så den SKA se ut så??

GioJ
1

tycker också att den ser rätt medfaren ut…

Tequilaboj
2

Discusar har oftast en "hackkyckling" de ser ofta lite, och är, sjuka/hängiga då de inte får lika mycket mat och inte får ta del av "flockkänslan". Dock tyckte jag inte denna såg så illa däran ut, speciell färg.

Vovisch nr2
0

Den som säljer den sjuka fisken vet antagligen inte hur man tar hand om en Diskus helt enkelt!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

axa
0

#9 Man vet ju aldrig, fast tyckte de andra såg ok ut.

Jag menar, 450kr för den diskusen… Det är ju nästan dyrare än i en zoobutik i samma storlek …..