Vad har jag för växter?
Det som är till höger om det höga på roten bild #6 skulle jag gissa på är svärdsplanta, och #3 skulle jag gissa på vattenpest :) resten vet jag inte :)
Andra och femte är två olika sorters Cryptocoryne, osäker på vilka dock ;)
Tredje och sjätte är Javaormbunkar :)
De övriga vet jag inte. Den röda ( 1'an) har jag själv, och den växer som ogräs, men jag har ingen aning om vad det är 😉
1an är papegojblad 2an cryptocyrone 3an javaormbunke 4e nån bacopa 5e också crypocyrone 6e javaormbunke sen har du även röd lotus, svärdplanta, anubias o valle
Men huuur i tusan lyckas du med dina papegojblad?! Mina plantor bara ruttnar bort och tappar alla bladen.. Vill så gärna hålla denna vid liv men hur!?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
1an är papegojblad (alternanthera reineckii) och jag hade knipsat av dem på mitten och planterat ner, så grenar de sig och blir tätare o finare :)
4e är bacopa caroliniana.
// Sofia
Hade ingen aning att det var papegojeblad jag hade! Har bra ljus och det är det enda. Gör inget alls för växterna och dom växer som bara den :O
Vad har du för belysning?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag har två philips tl-d 30w från aquarelle. Eller jag antar att dom är bra för det gör ju gott för växterna. Har även reflektorer.