Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1146 ggr
MalinMalvina
0

små sniglar

Som rubriken lyder har vi fått mini sniglar i vårt 54L kar. Har hittills bara hittat en, men vet att dessa förökar sig fort.. Hur blir jag av med dessa? :)

nickiee
0

köp 1 snäck ätande snäcka . jag fick såna snäckor i mängder  jag plockade bort exemplar jag såg hela tiden men det hjälpte ej jag gjorde rent sanden å sköljde av växter men hjälpte ej ändå ,men när jag fick tips om den snäckätande snäckan åkte jag till bromma zoo å köpte bara 1 , den åt upp alla ägg som dom lägger i sanden å det minska fort men fick plocka exemplar ändå jag såg+ ha flera praktbotika med för även dom äter ägg från botten å på växter som denna ogräs snäcka lägger..jag blev av med mina ogräs snäckor men tog nog 2-3 månader

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

MalinMalvina
0

Vad heter dessa snäckor då? :)

nickiee
0

tyvärr så kommer jag inte ihåg va några år sen . men säger du till dom i butiken att du ska köpa en snäck ätande snäcka så vet dom

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Micke R
0

Helena snäckan käkar andra snäckor, jag har om ni vill ha. Kolla i det fina snäcklexikonet den är med där.

[Seaside]
1

Ursäkta att jag lånar trådenOskyldig. Undrar vad man kan mata Helenasnäckorna med ifall man vill ha dem, men inte har "pest-snäckor" i akvariet just nu ?

Micke R
0

Det är en bra fråga hoppas någon snäckkunnig kan svara på det, jag köpte två Helena för ett par år sedan just för att bli av med skräpsnäckor, det funkade finfint och de försvann, har inte haft några synliga sedan dess, men Helenasnäckorna frodas och förökar sig, så något lever de ju av, flingfoder, algtabletter och lite grönsaker är vad övriga invånare bjuds på, förmodligen finns det snäckor som jag inte ser.

Gustav.k
1

Hej. Mina helenor äter räkfoder. :=)

[Seaside]
0

#7 Ja, det förstås - är ju också kött. Tänkte inte så långt… Men vad bra, då finns det annat de kan kalasa på också Glad

MalinMalvina
0

#6 Vad ska du ha för några såna då? Och kan du tänka dig skicka några stycken :)

Micke R
0

Du har PM?