Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: nybörjarhörnan
Läst 3069 ggr
MagicPaws
0

Olika sorters tetror tillsammans?

Undrar som sagt om det är okej att ha olika tetrasorter tillsammans?

Även hur vissa fisksorter passar ihop eller inte och varför.

De sorter jag tänker på just nu är:

Guppy

Ancistrus Mal

Körsbärsräkor

Kongotetra

Koppartetra

Rosentetra

Grön Kubutai Rasbora

Undrar som sagt om dessa skulle gå att ha tillsammans?

Om inte varför?

Inga planer på ett akvarium just nu utan detta är bara funderingar för framtiden :)

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Berzerk90
0

Jag har Körsbärsräkor och ancistrusmalar i samma kar och det funkar alldeles utmärkt. Annars får man se till att ha småmunnade fiskar ihop med körsbärsräkorna annars har jag en känsla av att deras räklingar och kanske dom själva riskerar att bli uppätna. Beror också på hur mycket växter och gömställen du har.

MagicPaws
0

#1 Jo var oxå min tanke därför jag tänkte många olika små fiskar istället så får man mer färg och sånt.

[dynamitella]
2

Det verkar fungera bra. Däremot är kubotai mycket skygg och passar bäst i tätt, tätt planterade akvarium och nano-storlek.

Samtliga fiskar kan gå i ett par hundra liter tillsammans annars i den kombination du önskar. Se till att ha gott om gömställen och överdriv med växter så blir det nog bra.

MagicPaws
2

#3 Tack! Jo hade tänkt mycket växter (läs regnskogs inspirerat) eftersom de flesta av sorterna verkar vilja ha det samt liten mossbeklädd "äng" och trästammar med mycket hål.

MagicPaws
0

Går det att ha några snäckor tillsammans med dessa fiskar?

Med ett typ PH på 6,5-7 för jag läste att snäckor behöver över 7 för att må bra.