Plötsligt dödsfall på guppyhane
Tände akvariumet imorse som vanligt, fiskarna fick mat utan konstigheter. När jag var klar med mina morgonrutiner kollade jag som jag alltid gör hur mina raringar mår. Såg då att min ena slöjsjärt simmar runt med en guppyhane i munnen! Lyckas få ut honom men tyvärr var han redan död.. Vet inte om han åkte in under utfodringen eller om han redan var där. Såg lite kul ut, men det var väldigt hemskt samtidigt..
Det kan ju varit så att Guppyn redan var död när slöjstjärten blev frestad… Tror inte att slöjstjärten skulle äta upp en helt frisk fisk bara sådär om den slöjstjärten inte är väldigt stor. Synd att din guppyhane inte finns mera iaf :'(
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Slöjstjärtar är lite kända för att kunna sluka mindre fiskar, som t.ex Neontetror. Vet inte hur stor din Guppy eller slöjstjärt är men guppyn kan ju också redan varit död. Hur såg guppyn ut? Var den lite grå och söndersliten eller var den som levande? Kan ju varit så att guppyn såg lite extra smarrig ut och tänkte att den skulle sitta bra till frukost….
Ryggfenan var lite sliten men fisken levde när jag fick ut han, i typ två sekunder.. så alternativ nr 2 mer.
guppyn va ca 3 cm max typ, slöjstjärten är väl 6 cm kanske.. ögonmåttet är inte det bästa :$
Vila i frid