Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 779 ggr
[[LP97]]
0

Temperatur problem

Jag vet vilken temperatur jag borde ha i mitt akvarium men den sjunker aldrig…

Jag har inte haft i doppvärmaren sen i oktober, då var temperaturen nästan på 30 grader och det ska den inte vara på så jag prata med min granne som har lika stort akvarium och som har haft det i ca 30 år. Hon sa till mig att ta ut doppvärmaren och vänta tills vattnet sjönk. Hon har gjort så ibland också för att det blivit lite för vart i hennes eget och då sjönk tempera turen på 22 grader.

För mig så är temperaturen lägre men inte tillräckligt, den är fortfarande för hög. Fiskarna tar ingen skada men det är ju inte bra, eller? Just nu är vattnet på 26 grader, förut var det lite högre.

Vad ska jag göra? Någon som kan hjälpa mig?

Ellenor123
0

Jag kanske är lite virrig just nu, men jag förstår inte riktigt problemet? :) 26 grader är väl en bra temp? Det beror givetvis på vad du har för fiskar men för de flesta fiskar är 26 grader lagom. Vad är det för fiskar som bor i akvariet? :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

[[LP97]]
0

4 st colombia tetror, drygt 20 neon tetror, 3 st platy, 2 Guppy, en algätate ( vet ej vilken ras han är) och nu 3 st svärdbärare ( gick och köpte för 10 min sen )

Ellenor123
1

Dåså! Alla dina fiskar trivs med 26 grader. På zoopet.com kan du se vad alla fiskarter vill ha för temperatur. Det vanligaste är 22-26 grader vad jag sett, och nu kollade jag upp alla dina firrar och 26 grader funkar fint :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

[[LP97]]
1

Tack så mycket! :)

Dramatik
0

Temperaturen i vattnet kan aldrig bli lägre än rumstemperaturen du har inne. Så vill du sänka ytterligare får du nog ha det svalare inne också ;) Men som redan påpekat så är 26 grader en ypperlig temperatur till dina fiskar:)