För låg temp.?
Hej min kompis köpte idag två discus till sitt stora akvarium på kanske 100l, men iallafall så dom är bra vid pumpen och simmar ingenstans vad är set för fel? :0 tempen är på ungefär 26 grader
❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Är inte diskusar fiskar som vill ha ganska kallt vatten? Har för mig att jag hört det någon gång. Men kan ha fel.
Nej dom vill ha ganska varmt! :)
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
#2 aha, okej då hade jag missuppfattat det helt ;)
Hur länge har de varit i akvariet? Nyinsläppta fiskar kan hänga i ett hörn i säkert ett dygn innan de börjar simma runt.
Stora akvarium på 100 liter? Tycker nog det är i klart underkant för discus. Dryga 200 liter hade varit klart bättre.
26-30 grader ska de ha.
100-liter är för litet iaf för vuxna Discus, 200+ ska de ha. Det är ingen nybörjarfisk.
Multi vad?
Okej jag hon släppte i dom ungefär vid 5 tiden men dom har rört sig när akvariumet släktes! Gör det något om det är lite grumligt? Vi ska göra vattenbyten 2ggr i veckan :)
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Vad jag har förstått av dina trådar har din kompis två Diskus och en chokladmal i akvariumet? 100L är för litet för en chokladmal, de vill ha 250+ liter, samma för Diskus!
Tycker att du rekommenderar din kompis att ge tillbaka/skänker alla 3 till djuraffären och skaffar fiskar som passar akvariets storlek bättre! Finns en massa små fiskar som kan trivas i 100L 🙂 Eller skaffar ett större akvarium 😉
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Okej men jag har också discus men inte i ett lika litet som också har en stor mal
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Discus ska vara fler än två och akvariet är på tok för litet. Varför tänker folk inte lite extra, INNAN de skaffar sina fiskar? :)
Jag vet faktiskt inte :?
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️