Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1974 ggr
axa
3

Mina Diskus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Igår drog jag över till Sune och köpte sex superfina Diskus till mitt 200 liters kar (Ska skaffa mig ett större kar när dom växt ur detta). Dom är ett ca halvår och mår prima!

Här får du gärna följa deras uppväxt!❤️

axa
1

Än så länge känner jag inte igen dom, men denna sötnos känner jag igen! Kallar honom för Tiger. Valde själv ut honom, fastän han inte är "perfekt".. Han är normal på ena sidan och "tiger" på andra.

Ellenor123
0

Vad kul! :D Jag kan inget om Discus, kommer dom förändra färg när de blir äldre eller är dom "färdiga" i färgen vid 6 månader?

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

axa
1

Dom kommer bli mer blåa, så ja, dom ändrar färg. Nu håller dom på att få sitt blåa och sina andra färger!🌈

Fick se två utav deras bröder, föräldrarna har samma färg så troligtvis blir det som denna (deras ena bror). Förlåt för väldigt dålig bild….

Ellenor123
0

Åh, så fin :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Vovisch nr2
0

De är så fina!! Lycka till med dem! :D

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

axa
0

#5 tackar😃

alfred.
1

Va kul, hur många har du köpt?🙂

EDIT: haha såg nu att du hade köpt sex stycken😞😃

axa
0

Mm, Nu blir man väl en diskusnörd och åker till malmö på mässa!😂

Har matat dom för första gången hemma hos mig nu och det gick bra.

Dom fick Diskus diet, verkade gilla det men var lite tveksamma på om dom skulle äta det eller ej men dom vågade ta från min hand och äter nu rester som åkt ner på botten.

axa
2

*Duckface*😃

Tequilaboj
0

Snygga! Har själv ett gäng på 4 st. Roliga fiskar men ett jäkla jobb tycker jag :P Och växer snabbt gör de om man sköter dem rätt.

Mina är 4 honor och lägger ägg hela tiden så ska försöka hitta en vuxen kille i samma färg men inte lätt de :/

Kul om du kom till Malmö (kanske den trevligaste staden i Sverige, här bor jag!) ju. Funderar på att ställa ut men blir nog bara att kika runt :D

Lilolizeit
0

Väldigt fina! Följer gärna deras uppväxt.. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

inthegame
0

Vad fina! Jag följer gärna..!

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

axa
0

#10 Tack så mycket! Det är mycket jobb, fast det är ju väldigt kul!

En hane skulle nog uppskattas av dom :) Alltid kul med yngel, fast att få dom o överleva är kanske inte lika ifall man inte hinner med dom… Får hoppas vi åker ner till malö, har aldrig varit där förut så det skulle vara kul. 

#11 #12 Tack, jo visst är dom? 😉 Kul att ni vill följa! Ska snart lägga ut fler bilder.

axa
2

En utav diskusarna är påväg att "smaka" på min Ancistrus :'D

Smulan80
0

Ser ut som om den är på väg att ge den en oskyldig liten puss. :)