Hur göra med pump
Hej
Jag är nybörjare både på detta med akvarium och här på akvariefisk.ifokus. Jag har en liten fråga till er som är lite mer insatta. JAg satte igång mitt första akvarium igår men förstår inte hur det ska fungera med pumpen. Den är av märket Eheim och jag satte den 1 cm nedanför vattenytan. Det jag inte förstår är vad jag ska göra med luftventilen (en liten minislang med ett minireglage längst upp) . Ska den sitta där jämt eller ska man bara sätta dit den när man ska ändra syresättningen?? Pumpen ser ut enligt bilden.

Den behövs inte alls om man inte vill det jag har 6 st såna och använder aldrig den funktionen ;) + att jag har 2 på jobb och det e samma där slangen finns inte där ;)
Välkommen till akvariefisk iFokus! Den lilla plast grejen sätter man fast och så trycker man på slangen. Sedan så kan man ändra hur hur mycket cirkulation man vill ha i vattnet genom att skruva på den lilla korken längst upp på slangen. Hoppas att du förstår! Har likadan pump som dig och tycker att den är superbra! Kan vara lite klurigt i början med att sätta på det övre stycket (bara så du vet). LYCKA TILL MED AKVARIET!!
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-