Guldgfiskskål
Blir så sjukt ledsen av detta, två slöjdläraren i en liten skål.. Helt sjukt.. http://www.blocket.se/stockholm/Fiskskal_15_L_pump_och_grus_52017623.htm?ca=11&w=1 Och att sälja en skål för 600 lixom!
Usch, inte okej! :(
OCH så skriver h*n att det iaf får plats med 2 slöjstjärtar! Om det är någon fisk som inte kan bo i en skål på 15 liter så är det Slöjstjärt.! Jag blir så arg när jag ser sådant…. :(
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
#2 Jag anmälde annonsen.
#3 Bra, för nu är den borta! Nu slipper en stackars slöjstjärt eller tom två slöjisar lida i den där skålen! Tack💖👍
#4 nu kommer fiskarna fortsätta lida i skålen då någon inte köper dem och de stannar hos den ignoranta ägaren som inte är intresserad av att skaffa större… (Tills han till slut lyckas få sålt). Tyvär är det så att när man tar bort annonsen så blir chansen till att de räddas mindre för just DE fiskarna, men iom att man tar bort den så kan inte andra människor se det och tro att det är okej, och sedan göra det själva…
Svårt beslut då man gärna vill att de ska bli köpta och potentiellt räddade, men samtidigt inte vill stödja dessa sorters handlingar…
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Nej, det är ju inte ens lagligt!
Jag anmälde också.. Nu stog det ju i annonen att fiskarna dött så de hade alltså inga fiskar i just nu o inga fiskar behövde räddas.
Nej men om h*n hade sålt det till nån, så hade denne nån haft slöjstjärtar i troligtvis som säljaren sagt att man skulle ha.
#6 Som guppytjej sa så skrev ju personen i annonsen att fiskarna dött, så det var ju ingen fara i det här fallet. Men jag förstår absolut hur du menar.
#10 Annonsen var redan borta och här verkade det som att någon sålde en skål med 2 slöjstjärtar, så menade det med den tron! Dock finns det ju flera fall som denna med levande fiskar… Tuff situation, helt enkelt 😕
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Jag anmälde också. Bra att vi reagerar!!