Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1409 ggr
Sara1214
1

Guppy yngel!!!!

Hej! Igår så hittade jag 1 guppyyngel i mitt akvarium med 4 honor och 2 hanar! Jag skaffade mina guppys i torsdags förra veckan på annan dag jul.. Hur i *** har detta gått till!? Dem kan ju inte få yngel på 6 dagar? Eller? Honor och hanar gick själva i butiken. Iaf så stoppade jag i ynglet i yngel akvariumet vilket tog långt tid.. För den var så liten och snabb + att den tog sig ut från håven. Men till slut fick jag i den… Jag hittade 2 stycken till i dag. Så jag stoppade i dem också. Jag såg 1 hona som hade en svart prick men inte har det längre så jag antar att det är mamman.. Måna yngel lär ha blivit uppätna. För jag hittade bara 3 stycken. Men aja..:)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

sauk1
2

Dina guppys hade väl julkul i akvariebutiken ;)

[vanja123321]
0

Grattis!

mejamylove
2

Även om djuraffären säger att det bara är jungfruhonor i en tank så är det sällan så :P De är inte så bra på att se skillnad på kön…  De har förmodligen parat sig i affären och sen fött hemma hos dig :)

Jag skulle köpa Platy en gång och (trodde) jag köpte 4 honor 1 hane, men som senare visade sig vara 3 hanar 2 honor :P

m4rkus93
0

Guppy ser dom flesta skillnad på så det så men grejen med Guppy är att här dom en gång parat sig så kan honan behålla mjölken från hanen och befrukta sig själv… Och ibland kommer även honorna dräktiga från leverantören vilket inte har något med butiken att göra… Men nej det är aldrig 100% säkert att dom inte har ungar i sig… Och det sker oftast inte i butik…

Sara1214
0

#1 hihi kanske?;pp #2 Tack!:) #3 som sagt jag kan se vilka som är hanar och honor.;) #4 ja, jag tänkte också på de:D

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

rosdahl22
0

En Guppy hona som blivit parad en gång kan lagra sperma i kroppen om man nu kan säga så. Och hon kan på så sätt få flera kullar med samma hane även om hon går ensam i ett eget akvarium.

[Jens]
0

Om man ska utvecklade det mer så kan en hona lagra ett spermapaket hela livet ut och om hon blir befruktad av en annan hane så konkurrerar hans spermapaket över det andra. Vill man bli proffs på guppyodling så måste man börja nånstans och här finns det en enkel guide som man kan ha i åtanke: http://www.guppys.se/IHS/nyborjartips.pdf ps. jag är medlem i guppysällskapet men kommer träda ur det när tiden har gått ut eftersom intresset för guppyodling har svalnat. ds.