Elefantnos
Hej! Vad kan ni säga om elefantnosar? Jag får inte upp något om dom på zoopet för att jag inte är guldmedlem, och jag har svårt att hitta någon om dom när jag googlar. Hur stort behöver dom, är dom fredliga osv?
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=381 Dessa kan du se utan att vara guldmedlem :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag vet! Men är det samma för den jag menar? Med storlek på akvarium och sånt :)
Är det denna elefantfisk du menar så kan du utgå från zoopet's information. Är det en släkting till denna så har du åtminstone lite ramar att utgå från då det inte brukar skilja sig så mycket egentligen, om det då inte är någon typ av dvärgelefantfisk du tänkt ha. Om det ens finns sådana det vet jag inte 🤦♂️?
Med tanke på att den kan bli upp emot 35cm och behöver ett kar på 450L minst så borde det ju ge dig en aning om du har förutsättningarna för en sådan bjässe eller ej :)
Nej det finns nog ingen dvärgvariant tyvärr.. Den jag såg var nog en bebis :) Kommer inte skaffa en sån för 450l är waaaay too big för mig.
150cm och 450l i akvarium storlek står det och att den är revirhävande sanden ska vara fin max 2mm det ska finnas många gömställen som kan skapas av rötter och stenar och det bör finnas en del växter men även ha en öppen simyta och den måste ha bra vatten kvalitet :)
Det var det jag tänkte också :) Sagt det förut och säger det igen, Dig tycker jag om! Du såg en söt fisk i affären som du ville ha, men åkte hem och tog reda på fakta först! Hurra!