Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 1170 ggr
[thedoglover]
3

Är min guppy hona gravid?

Jag undrar om min Guppy hona är gravid hennes mage är röd med små svara prickar i som ser ut som ögon Om hon nu är det hur långt kvar är det till födsel?

Jessicahagstrom94
5

En guppyhona som går med hanar/hane är i stort sett alltid dräktig. :)

[thedoglover]
0

Jag vill stoppa in min hona i ett yngelnät men när vet jag att hon ska föda och hur länge kan hon vara i nätet?

Sploutt
0

följer

alaja
3

#2 Man brukar se att det inte är långt kvar när magen börjar bli kantig. Ser nästan ut som en fyrkant på undersidan :) Får inflika att det är bäst för fisken att föda fritt i akvariet. Dels blir hona. Inte lika stressad, det kan leda till för tidig födsel, samt att de starkaste ynglena överlever. Självklart får man välja själv då det är kul med smått ;) Du får gärna lägga ut bild så är det lättare att se :)

Frida B
0

Det är nog dags strax då :) men håller med #4, låt honan föda fritt i akvariet, stressar mycket mindre!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[thedoglover]
0

#4 tack för att du svarade :) men då ska jag inte stopp in min fisk i yngelnätet men hur ska jag göra för att så många av ynglerna ska kunna överleva i akvariet har 3 slöstjärtar och dem brukar mumsa i sig dem flesta :(

alaja
0

#6 Det är bra att ha en del flytväxter och täta partier med växter på botten, alternativt rötter eller/och stenar där små yngel kan gömma sig :) Guppy brukar i allmänhet producera många avkommor, så även om kanske inte fler än 4 överlever per kull så kommer du i slutändan ha väldigt många! :)

[thedoglover]
0

#7 tack så jätte mycket :)

mimåne
1

Och övervaka honan mycket nu så att du snabbt kan fånga in ynglen. I bästa fall får du kanske t.o.m se henne föda :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[thedoglover]
0

#9 hoppas på att jag kan fånga i ynglerna för jag har ett stort akvarium och dem är små och snabba

mimåne
0

Det går säkert bra men var inte bitter om du bara får några stycken överlevare, du lär ändå vänta många kullar framöver :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus