Är min guppy hona gravid?
Jag undrar om min Guppy hona är gravid hennes mage är röd med små svara prickar i som ser ut som ögon Om hon nu är det hur långt kvar är det till födsel?
En guppyhona som går med hanar/hane är i stort sett alltid dräktig. :)
Jag vill stoppa in min hona i ett yngelnät men när vet jag att hon ska föda och hur länge kan hon vara i nätet?
följer
#2 Man brukar se att det inte är långt kvar när magen börjar bli kantig. Ser nästan ut som en fyrkant på undersidan :) Får inflika att det är bäst för fisken att föda fritt i akvariet. Dels blir hona. Inte lika stressad, det kan leda till för tidig födsel, samt att de starkaste ynglena överlever. Självklart får man välja själv då det är kul med smått ;) Du får gärna lägga ut bild så är det lättare att se :)
Det är nog dags strax då :) men håller med #4, låt honan föda fritt i akvariet, stressar mycket mindre!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#4 tack för att du svarade :) men då ska jag inte stopp in min fisk i yngelnätet men hur ska jag göra för att så många av ynglerna ska kunna överleva i akvariet har 3 slöstjärtar och dem brukar mumsa i sig dem flesta :(
#6 Det är bra att ha en del flytväxter och täta partier med växter på botten, alternativt rötter eller/och stenar där små yngel kan gömma sig :) Guppy brukar i allmänhet producera många avkommor, så även om kanske inte fler än 4 överlever per kull så kommer du i slutändan ha väldigt många! :)
#7 tack så jätte mycket :)
Och övervaka honan mycket nu så att du snabbt kan fånga in ynglen. I bästa fall får du kanske t.o.m se henne föda :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#9 hoppas på att jag kan fånga i ynglerna för jag har ett stort akvarium och dem är små och snabba
Det går säkert bra men var inte bitter om du bara får några stycken överlevare, du lär ändå vänta många kullar framöver :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus