Gillar din möblering i karet…
Kan bara hålla med men mer växter hade varit ÄNNU bättre. Varför glömmer folk att växter är en del av akvariet när det gäller de fiskar som du har. Finns naturligtvis fiskar som lever i miljöer som inte kräver växter men inte de som du har. =)
ja men ska köpa mer växster snart har inte råd just nu!😕
Oki. Det är väldigt vanligt att folk säger så och det gör mig ledsen. För fiskarna vill ha en så bra och hemtrevlig miljö som möjligt precis som du själv. Tänk dig en lägenhet eller hus som är nästan helt tomt. Hur skulle det kännas? Jag kan tyckas låta hård och jag är det också men samtidigt så vill jag få dig att förstå vad jag pratar om. Man skaffar inte husdjur för att det är kul och inte har en plan för att de ska må så bra som möjligt. Har man inte råd så ska man inte ha husdjur. Akvariefiskar är ett husdjur precis som hund, katt, häst m.m. Man ska göra det bästa för dem. Vad händer om de blir sjuka m.m?
Vad är det för fiskar?
svärd bärare bläck molly och guppysar
ska åka imorgån eller nästa vecka och köper växsterna🙂
Titta gärna in på t ex plantswap också så kan du köpa massor med växter till billigt pris. Även på tradera.se.
okej ska kolla in där nu
Jag brukar köra en regel som faktiskt är bra. Köp en fisk men köp två växter samtidigt. Växter är viktigt för vissa fiskar, speciellt de du har.
jå vet det