Vilken fisk kan detta vara?
Hej! Medans jag var i skolan idag så åkte min mamma o min bror (som var ledig) ut till akvarielagret. SÅKLART så köpte de bland annat 2 stycken okända fiskar. Har ingen aning vad de kallas för. De är ca. 2,5 cm och har isblåa ögon. De håller sig till ytan och liknar någon killi-art?! Hur som helst skulle jag bli glad om någon skulle kunna skriva vilken art det är eller någon länk med fakta! :)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Har du nån mer bild?
// Sofia
Har tyvärr ingen riktig bra då de är så kvicka! Försöker med en till bild iaf! Fenorna skiftar lite i blått. :)
Gissar på Gertruds regnbågsfisk
Det kan va en pseudomugil art googla på den sorten finns många olika underarter på den.
den är väldigt lik pseudomugil furcatus
Man ser inte hur fenorna ser ut på bilden något bra, det är lättare att artbestämma om man ser dom tydligare.
Resa är livet! Glad
Oj, bilden kom inte med tyvärr, men tror ändå inte att den kommer vara till någon större hjälp…. Tack för de andra svaren! Ska börja söka runt lite o se om jag hittar en exakt art! :) ni får gärna komma med flera tips!
Är det inte Normans Lyktögon som det pratades om i tråden "Nya fiskar" idag?
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Nästa förslag Poropanchax normani tips från Ellenor123.
https://picasaweb.google.com/Gloggnitz/Leuchtaugenfische#5517947965646921858
Resa är livet! Glad
Åh, tack så mycket för hjälpen! Det var den sista fiske som är rätt! Dock lite svårt att hitta fakta… Är inte medlem på Zoopet så kan inte läsa någon info där. Skulle någon kunna länka från Zoopet så skulle det vara jättesnällt! :)
Här är lite info också :)