Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 416 ggr
Omorika
0

Fiskbesättning

Hej

Jag har lite beslutsångest över vad jag ska ha för fiskar i mina nu två akvarier. Jag har velat fram och tillbaka men finner aldrig riktigt den ultimata sammansättningen.

Jag har nu:

ett 54l low tech med 3 vildguppys och 3 amonräkor har varit igång i ca 3 månader och i balans. PH lite under 7, temp 23, mycket väster och skrymslen.

ett 152l low tech med 6 neontetror nystartat, 22-23, ph 7 troligvis sjunkande, lite mindre skrymslen men flera små.

I 54l vill jag ha lite fler guppys men de fixar de ju själv men sen vill jag ha en lite större fisk som gärna kan ha lite yngel. Funderar på Apisogramma men är osäker på dem.  

Kan ni inte komma med vad ni tycker skulle vara den perfekta fiskbesättningen för dessa akvarium och hur många det skulle vara av varje. Så tänkt fritt så jag får inspiration.

mimåne
0

Åh apistogrammor, det är mina favoriter! Så vackra och trevliga att titta på :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Omorika
0

Ingen som har en dröm fisk kombination för ett 54 liters eller 152 liters akvarium? Vill mest ha inspiration utifall jag missat nån fisk som skulle passa 😃.

Sarah E
0

I mitt ena 54-liters hade jag otocinclus och endlers. Otocinclus är ju bland det sötaste man kan ha i fiskväg tycker jag. 

I det andra hade jag ett kolglödstetror och rosentetror. Kolglödstetror (även kallade Amandatetra tror jag) är jättefina! Särskilt om man har mörk botten och mycket växter. Då färgar de ut och glöder verkligen :)