Bottenmaterial
Jag har ett kar på 54 liter, Kardinaltetror, Slöjstjärtar, Ancistrus och sjösten på botten, det är nystartat med fisk för ca 6 veckor sedan.
Har nu lärt mej att slöjstjärtarna inte ska ha sten på botten så nu tänkte jag kanske byta till Rådasand 0,8-1,2 och ha några sandsnäckor i och förhoppningsvis kanske växterna sitter fast bättre när slöjstjärtarna busar. Men då stör jag ju balansen i karet.
Ska jag byta eller inte? Är rådasand för vass för malen och snäckorn?
Ja det var ett felköp på grund av att jag litade på zoo affären, men jag har lärt mej av misstaget och frågar er som kan nu. Dom ska flytta ut till våren men jag vill att dom ska må bra fram till dess.
Härligt!
#2 uch vad synd :( Toppen :D
Ingen som kan hjälpa mej?
Jag kan inte svara på om rådasanden är för vass, har aldrig haft sån sand. Jag har julas blästersand och den är jättebra :) Vill du byta tycker jag du ska göra det, gör inte rent pump och så bara! ;)
Mvh Linn
Spara så mycket vatten som möjligt och gör inte rent pumpen så går det nog fint ska du se :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Tack för hjälpen, då börjar jag tvätta sand. Jag tycker julas sand är lite för fin. Kanske någon annan som haft Rådasand kan svara på om den är för vass?
Hej!
Jag har rådasand i några av mina akvarium. Har inte märkt att mina malar eller snäckor skulle uppleva det som vasst i alla fall (men man kan ju inte fråga dom😃 så helt säker kan man ju inte vara).
Mvh/Chinesecrestedlover