Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 630 ggr
animalchild
0

Tips och råd!

Har ett kar på 75l med fiskar i, har köpt ett på 100l som jag ska starta och flytta över fiskarna i. Nu till mitt problem, det nya alvariumet ska stå där det gamla står. Vet inte alls hur jag ska göra för att byta plats på dom då jag gärna vill att fiskarna ska klara flytten

Vovisch nr2
4

Jag skulle tagit ur alla fiskar o satt dem i en plastlåda med vatten i som tillfälligt hem. Medans så kan man tömma vattnet ur det gamla akvariumet och spara det mesta i hinkar eller dyl. Sedan flyttar man det gamla akvariumet o sätter dit det nya karet. Ta in det mesta av det gamla vattnet i det tomma karet och fyll det sista med "nytt" vatten, sätt på pumpen o doppvärmare mm. Låt det vara igång i en timma eller så för att se till att allting funkar som det ska. Därefter kan fiskarna komma till sitt nya akvarium! Så skulle jag gjort iaf.! Lycka till! :-)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

animalchild
0

Tack för tipset! Får göra ngt sådant, kan ju låta fiskarna ha syrepumpen hos sej till det är dags för flytt till nya karet =)

[Evisen]
1

Jag skulle ha gjort som #1, men även kollat så akvariumet står i "lod" innan vattnet hälls i.

Roxie
1

Säger som #1, jag kommer själv göra detsamma snart.

#3 Tror du menar "våg" ;) Men jag håller med. Se till att akvariet är helt vågrätt, dvs att det står rakt. Kontrollera allt eftersom vatten hälls i också :)

// Sofia

[Evisen]
0

#4 Våg, lod.. Different word, but same shit typ😉. Men ja, du har alldeles rätt.. I våg heter det. Tack för rättelsen.