palettciklider
Palettciklidhonan är i "lekdräkt" enligt mig. Så har du en hane så kommer de säkert lägga rom och vakta det ordentligt.
Tänk på att palettciklider är revirtänkande fisk och kommer jaga de andra fiskar som kommer för nära rom/yngel.
Mollys och Svärdbärare leker inte. Hanen tar tillfälle som ges och befruktar honan som föder levande yngel. (Men är det inte platys på bilden? Noll koll på just de fiskarna*)
Sen undrar jag om du har sniglar i ditt akvarium, tänkte på äggklumpen som är på sista bilden. Eller har du pansarmalar?
jå mina svärdbärare har lekt en kång då vuksen hane dog effteråt!! det är bläck molly som jag har på bilden!! jag tror att jag har pansamal. hur ska jag göra med rommen??
#6 En Ancistrus sp. hane, hur stort kar har du?
Pansarmalar borde ha sand dem kan gräva i och som inte skadar deras morrhår, även så borde dem vara åtminstone 6 tillsammans (samma art).
Nästa gång du köper fiskar, var säker innan du går till djuraffären på vilken fisk du vill ha, och att du vet hur du tar hand om denna fisk och att du har ett lämpligt akvarium. Fråga helst aldrig 'akvarium experter' i djuraffärer, dem vet ofta knappt något alls och vill bara att du ska köpa.
#7 Det är en Metallpansarmal som gillar att simma i grupp!
Gruset ska inte va vasst eftersom dom bökar i det.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Ser ut som två honor av paletterna !
Har du fler ? eller en hane ?
det är en hona och hane🙂
Guppys leker inte. Så fort en hona blir könsmogen så är hanarna på henne och befruktar henne på ett ögonblick. På bilden ser det ut att var en hona som väntar yngel och två guppyhanar. Säg att du har fler honor än bara den där🤔? Det ska vara mer honor än hanar, och det är för hanarna är på honorna hela tiden och stress skapas av det.
Sen var det väldigt vackra guppys du har👍.