Storlek på ancistrusbebisar
Har fått min första kull ancistrusar för att tag sen.
När jag upptäckte dem var de 1,5 cm o de är nu 2 cm.
De äter duktigt av algtabletterna nu o såklart alger i akvariet.
Men frågan är hur stora de ska vara innan de kan flyttas/säljas?
jag brukar flytta på dom ungefär vid 1½cm…..deras föräldrar tar ju inte hand om dom på något sätt utan dom sköter sig själva så det är inga problem.
Däremot är det ju inte så lätt att sälja……jag skänker bort ett 30-tal varje kvartal för det blir ju nya hela tiden.
De bör vara iaf. 3cm stora när man säljer, då de är känsliga när de är mindre och risken att de inte klarar en flytt är stor.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Då får de stanna kvar o äta mer alger ett tag till :)
de har redan klarat en "flytt" då jag inte viste att de fans när jag gjorde om akvariet, när jag lyfte ur grottan o satte den på handduken på land då helt plötsligt låg det massa bebisar över hela handduken o då var de 1,5 cm..
De klarade den hårda behandligen då iaf (100% vattenbyte o byte av bottensubstrat).
Andra har sagt att de kan säljas vi 2 cm o nån i den akvariegrupp jag är med i säljer sina vid 1 cm men tyckte det lät lite, tycker mina 2 cm är supersmå jue..
Men skulle de klara o byta akvarium snart? De skulle behövas i ett av de andra akvarierna som städare de är grymt bra på o städa bort de gröna hårda algerna på stenarna (gröna prickalger).