Någon som odlar hyalellor?
Eller vet hur man gör? Var får man tag i dom?
Skynda långsamt så går det fortare.

*putt*
Ärligt talat så visste jag inte vad det var utan fick googla. Det var för mig ingen trevlig syn utan jag bara rös av tanken att vilja ha sådana. Vad har man dem till?

Som levande foder
Jag har det hemma, men får faktiskt inte fart på min odling.
I det vilda ska de tydligen bo i vattendrag och vad jag kan se, så gillar de att samlas kring torkade löv som jag sänker ner i deras kar. Jag försökte även bättra på odlingen med en liten pump, men det verkade dra ner på förutsättningarna ännu mer.
Nästa plan blir att investera i filtermassa, som jag hört flera hävda är deras absoluta favorit att frodas i.
#0 vad är det för hyalellor du menar? Hyalella Azteca?
Denna artikel kunda jag hitta på internet om arten Hyalella azteca om du inte redan har läst den:
www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=1411847 notera dock att jag har ingen som helst kunskap eller erfarenhet om detta släkte och kan ej säga om denna artikel är fullkomligt rätt det finns dock inga Referenser till den.

#5 Har läst den artikeln men det hjälper ju inte att veta hur man ska göra om man inte vet var man kan få tag i dom, man måste ju ha några till att börja med.
#6 tittade lite på aquabid och dom verkar faktiskt ibland finnas där (tittade på gamla annonser).så titta regelbundet där så kanske du hittar några ynglingar till att börja med.

Där har jag aldrig varit, ska kolla där. Tack!
Jag köpte Hyalella Azteca på malmö akvarieauktion för två år sen. Och jag hittar fortfarande enstaka i alla mina akvarium. Små jäklar att gömma sig alltså!
Prova att titta runt på mässor och googla runt tills du hittar någon som säljer en startkultur. Sen bara stoppar du ner dem i ett fisk-fritt litet akvarium med massor av växter, grovt grus (de gillar att gömma sig i gruset på botten), och rötter och löv. De tycker om när det är murkigt och massa att äta på.
Mina åt broccoli, fiskmat och vad jag nu än matade mina fiskar med. Förökade sig som sjutton. Jag hade några i en tom kaffekanna också i 6 månader. Bytte vatten två gånger bara, och ändå förökade de sig.