Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 992 ggr
Novelia
0

vad för fisk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som vet vad denna heter? Enda jag vet är att det är en slags Ancistrus.

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
0

vet inte varför bilden blev uppåner… Men man ser ändå inte mycket av den oavsätt håll på bilden ;(

kallepudas
0

kan vara en baryancistrus sp. L85……dock inte säker för jag har ingen sådan själv utan gick efter det lilla man ser på bilden och jämförde med bok.

Novelia
0

Tack! :) 

Det skulle kunna vara en sån. Men bilderna jag fann på google så verkar prickarna sitta tätare, och min har bara gula prickar på fenorna, ingen gul linje som löper längs med. 

Jag ska verkligen försöka få till en bättre bild. Är ju ganska omöjligt att se på den jag tog.

kallepudas
0

kolla dessa då:

agamyxis pectinifrons

eller

hypostomus margaritifer

annars har jag ingen aning…🙂

kallepudas
0

kan vara en sådan här: leporacanthicus galaxias

CarlMH
0
Novelia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte lätt att fota när barberna är sånna linslusar

Novelia
0

#5 Min har lite större prickar som sitter en bit ifrån varandra. 

#6 Den är mest lik hittils! Sådan skulle det absolut kunna vara. Jag tänkte ringa imorgon till affären jag köpte den ifrån & fråga om dom minns vad den heter.

GuUuLd
0

L201 Hypancistrus sp. Ser det ut som ev. Trubbnos som det ser ut i den här vinkeln.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Novelia
0

Gud vad svårt det är. Många malar liknar ju varandra. Försöker jämnföra & hitta något specifikt som gör att den liknar mer den ena än den andra.

GuUuLd
0

Det är en hypancistrus det ser man lång väg på kropp och ögon. Mest troligt en 201 för det är bland de vanligast förekommande i butik nu.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties