Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1246 ggr
Mattespirog
1

60 liter Leopard Danio

Hej. Jag har precis startat ett 60 liters akvarium, där jag hade tänkt att ha 5-6 st Leopard Danio. Frågan är då om man kan ha någon annan liten fisk i samma kar? Ett gäng PHsnäckor kommer också att flyta in.

Mattespirog
1

Putt :) Kanske någon slags färgglad räka ?

Mattespirog
0

Ingen som kan tänka sig hjälpa mig?

kigon
0

Antar att den fisken är som zebrafiskar(?) 

Isåfall; Kanske ett par guramisar? Pygmegurami? Honungsgurami? Eller ett par fjärilciklider/kakaduaciklider? Sedan finns det ju levnadsfödare som guppys/platy/molly/svärdbärare också 🙂

Men om fisken är annorlunda vet jag ej då jag inte har någon kunskap om den fisken…!

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Mattespirog
0

Japp samma sak som zebrafisk, bara annan färg/teckning :) Men vad kul! Så akvariet är inte förlitet för tex 5 eller 6 leoparddanio, 2 st Honungsgurami och några PHsnäckor? :) Tack för svaret !

kigon
0

Nej det tycker jag inte 🙂 Se bara till att ha bra koll på vattenkvalitén för guramisarnas skull och gärna myyycket växter (musselblommor är väldigt populärt). Tycker 6-8 stim fiskar (man ser för hand om man kan utöka stimmet) + 2 honungar + snäckor blir ett bra 60 liter, inte överbefolkat heller 😃

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Mattespirog
0

Tack så mycket Kigon! Så klart massor av växter :) samtidigt vill jag lämna plats för Daniosarna, de vill ju ha en öppen yta att simma på. Edit: hittade kvittot till karet, och läste att det inte als var ett 60 liter, utan ett 54 l :( går det bra ändå att ha två st Honungsgurami eller två st fjärilsciklider+ leopard danio?