Guppys
Hej! Jag skaffade mina första guppys idag! 4 honor och 2 hanar blev det. Väldigt fina och spralliga! Så jag hoppas på fina yngel snart:)! Dock ska jag köpa mer guppys. Och jag vill gärna ha vildodlade eller vad ni kallar det. Dem har så sjukt fina färger och verkar mer pigga. Ändå fast mina är väldigt pigga också! Men vart kan man få tag på dessa? Bor i Västerås! Sedan så vet jag att dem får ynglerna om en månad ungefär.. Kan dem få tidigare? Hanarna försöker locka till sig uppmärksamhet hela tiden.. Haha:,) det kan nog komma mer frågor efter hand..!
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
När man märker att hon är dräktig, ska man sätta i henne i yngel akvariumet direkt. Jag menar då kommer hon ju få vara där ett tag. Tycker så synd om henne då för akvariumet är ju inte direkt stort. Men man kan ju inte veta när dem ska få ynglerna heller..?
Rekommenderar att du har gott om växter (hornsärv är utmärkt och snabbväxande för att gömma yngel) och låter ynglen gömma sig där istället för att ha dem i ett yngel akvarium (är det ett akvarium eller en plast bytta i akvariummet? Vissa kallar de också för yngelakvarium, så…)
Men om du redan har köpt ett akvarium extra, hur stort är yngelakvariummet? Det är bättre att låta dem föda i det stora akvariummet och sen hova upp dem så inte mamman behöver gå igenom onödig stress när hon är dräktig, vilket bör undvikas med alla dräktiga djur/människor 🙂
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Du kan få lite Guppy-honor sen av mig om du vill. Men du blir nr2 isf, för jag har redan lovat bort fisk.
Jag bor i v-ås.
Låter det intressant så hör av dig.
#1 okej tack! #2 tack gärna! Men jag måste såklart prata med mamma först. Har du fina färger och sådär? Mår dem bra i allmänt? Kan du berätta lite? :-)
Sedan så har jag en hane som simmade lågt när jag vaknade. Först hittade jag inte honom. Men han låg under en växt eller en rot och simmade lite där. Han verkade jätte pigg men letade liksom mat tror jag. En hona gör lika dant nu. Men nu simmar alla runt i FULL fart igen ochr super pigga men man blir ju lite orolig:-s
Jag mena såklart #2 tack och #3 tack gärna! Men jag måste såklart prata med mamma först. Har du fina färger och sådär? Mår dem bra i allmänt? Kan du berätta lite? :-) Förresten #2 så har jag en sån växt. Men ska nog köpa flera kanske :)
Ja de mår jättebra. Färgerna är väl en blandning på silver och gult i snitt på honorna. Svårt att fota de. Finns väl inte så mkt mer att berätta. ynglen är för små för att kunna uttala mig om utseende mm.
Jag har ju lilla karet enbart för att odla guppysar och växter. Honorna vill jag ej ha därför så får de som vill ha.
Men som sagt så är du nr två då jag redan lovat en annan först.