Vad är detta för fisk?

I din egen beskrivning skriver du Slöjstjärt. Vad är det mer du vill veta? passar dem i ditt kar?
Jag skrev Slöjstjärt. för att de sa det i djuraffären, men väldigt många andra säger att de är för små. :( Vi har flyttat över till ett 105 liters nu, men de växer inte …

Det är slöjstjärtsyngel :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Okej, tack! 🙂
Okej, men vi har haft dessa i ett år nu :o
Förstå mig rätt nu Mojsi. Du är en djurvän och bryr dig om dina djur, eller hur? Tänk dig själv … du vill växa och gro och må bra på alla vis och då behövs det en bra natur. Du vill inte känna dig instängd utan vill leva livet? Slöjstjärtar är likaså! De vill växa, må bra och ha stor yta och växa och ha trevligt i en miljö där de trivs och det du ger dem är inte det rätta. Om du har gett dem 105 liter så ge dem det dubbla så kommer de trivas ännu bättre! Jag tycker det är så trevligt att du bryr dig om dina invånare! Fortsätt med det.
#10 Okej, hur stort akvarium har de gått i? Om de inte haft plats att växa så är det ju självklart att de inte gjort det.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

#10 fiskar växer mycket långsammare om de har en sådan liten yta att simma på. 105L är alldeles för litet för en slöjstjärt så det kan vara därför :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Okej, tack så mycket för alla svaren! Jag blir jätte glad! 😃
Det är så med alla djur, människor.. får de inte leva ut så växer de inte ut till fullo. De mår inte bra helt enkelt och det verkar som du förstår det väl. Hoppas det löser sig med dina invånare och att de får ett bra liv!
Jajamensan! Tack så mycket!
Lita aldrig på djuraffärer :) innan du skaffar någon fisk alls, gör egen forskning och fråga gärna här.