Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1362 ggr
Jozefine
0

Frågor om räkor

Hej! Jag har funderat på att skaffa gula eller körsbärs räkor till mitt 18 liters kar, och då har jag några frågor; 1: går de bra att ha grus med dem? 2: hur många kan jag ha? ( jag ska ha akvariet som yngelakvarium) 3: OM jag skaffar några kommer akvariet då vara typ bombat ( med det menar jag för många) med räklingar inom någon månad?

Frida B
0

1. Ja.

2. Svår fråga, men 10 st kanske? Dom ska helst vara minst 10.

3. Nja, beror ju på. Inte en månad, men kanske 2-4 månader.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lilolizeit
0

Jag håller med #1. Jag har också ett på 18 liter och jag började med 10st :) När de blir för många så är de bara att ge bort/sälj, brukar inte vara så svårt att bli av med :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Jozefine
0

Ok! Tack för svar! Finns det någon annan förg eller nåt som ändå är lika bra att börja med?

Jozefine
0

De går väl inte på småplatyyngel?

Lilolizeit
0

Det finns nog alltid en risk att ynglen äter upp några räklingar.. Jag hade kört på Körsbärsräkor - röda eller gula :)

Jozefine
0

Ok. Hur mycket brukar de i genomsnitt kosta (per räka)

Lilolizeit
0

Jag har köpt av privatpersoner via forum som det här och liknade och då betalat 10kr styck ungefär :) i närmaste zooaffär ligger de på 49kr styck, hel galet pris för körsbär..

Jozefine
0

Tack för svar

guppytjej
0

White Pearl är lika enkla som körsbär (här har de varit enklare än körsbär tom) om man inte vill ha de vanliga körsbären så kö på dem, de är mycket roligare än körsbär då de rör mycket mer på sig..

Sen är rommen jättefin som små snöbollar o då den är vit ser man räkbebisarnas ögon när det börjar bli dags för dem o kläckas.

inthegame
0

Hos oss kostar en kösrbärsräka 45 kr!

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

**Malin**
0

Hej =))

Här är du välkommen in att läsa lite räkig fakta =)) http://www.familjensnygg.se/52988980

Jag säljer riktigt fint knall röda Körsbärsräkor för 20 kr st o vid var femte så skickar jag med en bonus =))

Så vid 10 beställda får du alltså 2 bonus ;))

Kan även fraktas i låda som är isolerad med frigolit o heatpack för värmen ;)) endast 50 kr frakt =)

Du är även välkommen in till oss på fb  https://www.facebook.com/groups/479731615390483/

Mvh malin

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg