Vad har ni i ert akvarium?
Vore kul att höra vad ni har i ert/era akvarium (fiskar, snäckor, räkor, salamandrar ect.) :D Skicka gärna med en eller flera bilder, dock inget måste :)
i 54an har jag guppys, ottos, amanoräkor, malaysiska sandsnäckor, posthorn o microrasboras.
i 180 liters karet går guppys, platys, Gertruds regnbågsfisk, amanos, ancitsrus, ottos, häxmal (röd), o malaysiska sandsnäckor.
i 24 liters går Guppy yngel, CR o körsbär med malaysiska sandsnäckor och posthorn.
i 19 liters går White Pearl ihop med posthorn o malaysiska sandsnäckor.
Jag har firrar i mitt större akvarium och räkor (och skräpsnäckor och en Guppy som bor tillfälligt där, hade fått ngn slags insekt så blev extra mat för fin guppyhane på tillväxt…) i mitt lilla kar :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Har så mycket så jag bifogar min lista på allt ;)
Wow Markus! Det var en hel del :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Haha jo lite har man samlat på sig ;)

Växter, jord och sten. Inte ens vatten har jag. >.<
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Räkor. :-) i mitt lilla kar. Hade guppys i det stora. Men sen vart de sjuka. Fick ett tips här att saltbada dem och så dog alla utav det.ångrar rätt bra att jag tog för givet att alla här inne är kunniga. Så jag la ner hela skiten och har bara räkorna kvar.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#9 Något gick nog galet med saltbadet, för det är en vanlig och effektiv behandling. Förutsatt att inte sjukdomen gått för långt.
// Sofia
Jag har:
200L - Guldgurami, Drottningrasbora, Ancistrus (guld och vanlig), Amanoräkor, Siamesiska algätare, Äppelsnäckor, Sandsnäckor.
54L - Galaxyrasbora, Körsbärsräkor.
30L - Kampfiskhane, amanoräkor.
// Sofia
så då va dom nya räkorna inköpta och nere i karet det blev några få (40st) ;) körsbärs räkor
Har mest kampfiskar i 4 st 30 l och 2 st 20l. Bor även Mollys av olika slag, platys, guppys, neon och kardinaltetror och en discus i De större karen. 54-120l. Har även Pansarmalar och en annan sorts mal som simmar upp och ner (minns inte namn), coola :)
Kampfiskar och Mollys är mina bästa fiskar. Har nu 8 st kamphanar av olika färger och fentyper!
Botten är snyggast med svart makadam med ganska mycket växter. Majoriteten av karen här hemma är i det stuket.
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Kommer för övrigt få ett 190l hörnakvarium. Får se vad som flyttar in där. Och btw tack m4rcus93 för hjälpen,eller va man ska säga, med min fina lila kampish som är så snygg :) (Kass bild men aja)
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
#9 Att saltbada fiskar är en mkt vanlig process så något måste ha gått fel. Antingen följde man inte instruktionerna och eller så var fiskarna i så pass dålig skick att de inte klarade av det.
#15 så lite så ;)
250 l - Indiska glasmalar, Ancistrus, Kilfläcksrasbora, blå marmorgurami, Mosaikgurami, siamesiska algätare, rödregnbågsfisk och boesmaniregnbågsfisk.
63 l - Pygmegurami, trådfensregnbågar, moskitrasbora och pandapansarmalar.
110 l - Guppy, Ancistrus, stänktetror, clownpleco, sterbai och dvärgklogrodor.
25 l - Guppyyngel.
Ska väl försöka få med det mesta :)
Levandefödare:
Guppy i olika färg och fenformer
Orangea svärdbärare
Xiphophorus nezahualcoyotl
xiphophorus pygmaeus
orangea platys
flexipenis vittata
limia nigrofasciata
poecilia obscura
gula mollys
L-malar:
Vanlig Ancistrus (brun, albino, super red & gul med blå ögon)
L239, L411, L174, L270, L128, L235, L181, L201, L134, L046, L204, L397, L206, L401, L333, L038, L107, L205, L199, L010a, L129, L066, L316, L260, L262 & L254.
Corydoras:
sterbai (vanlig+albino)
concolor
blochi
loxozonus
atropersonatus
habrosus
hastatus
pygmaeus
metae
melini
duplicareus
Räkor:
mountain rock
crystal black och även högre graderade så såsom kingkong & blue bolt
amano
körsbär av olika varianter (svart sakura, orange, blue jelly, röd sakura, röd rili, gula)
gröna räkor
tigerräkor från vanliga till deepblue
kardinalräkor
Övrigt:
"Drakfena", Palettciklid, fjärilsbarb, Galaxyrasbora, Kerritetra, Rödmunstetra, siamesiska algätare och tateurndina ocellicauda. Tror att det var allt men brukar oftast glömma något :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties