Räka med rom!!!!

Grattis!🥳🎈
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Grattis!
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3
Hur små är nykläckta räklingar? Såg precis ett stort antal små små små vita små saker som simmar omkring. Omöjligt att se om det är en räka dock..
Räkyngel är en kopia av sina föräldrar fast mycket mindre. Mina räkyngel var ca 1 mm. Så det där vita som simmar omkring är nog planarier. Sådana uppkommer vid för mycket matning och för lång ljustid.
Kan de ha kommit av en algtablett som låg i ca 1 dygn? Matar inte med något annat.. Ljuset är tänt 9h
Hur många räkor har du? Om de inte äter upp en algtablett så minska ner storleken på den🙂. Räkor käkar gärna alger på växter om jag minns rätt.
Planarier(om det är det du har) kan uppkomma av olika anledningar. Googla på dem så hittar du lite svar. De är bara fula och irriterande och även bra mat för andra fiskar.
Här är en bra artikel tycker jag:
http://www.redbee.se/content.php/50-Problem-med-planarier-i-r%C3%A4kakvariumet
Jag har 20 räkor, massa posthorn, massa sandsnäckor och 12 äppelsnäckor :p Tack så mycket, ska läsa det ;)
Synd att räkor är så känsliga när det gäller vattenvärde. Men gör ett försiktigt vattenbyte och mata inte på någon dag och lite mindre ljustid så kanske det blir lite bättre.
Att slänga ner en fisk är nog bara dumt då de kan ta räkor och yngel.
Har läst artikeln nu och googlat bilder, och planarier är det inte..
Oki, har du möjlighet att ta en bild på det vita? Kanske det är någon här som är duktigare på detta område än vad jag är…
Nä de är för små, fastnar inte på bild :p Efter att ha kollat runt på nätet så tror jag att det är hoppstjärtar.. Har ju ingen fisk i som håller efter dem.. Hmm