Ny kull guppy yngel idag
Idag nedkom min albinohona med sin andra kull. Alla bebisarna ser ut att vara för tidigt födda då de har stor gulesäck o inte kan simma som de ska, många ligger bara på botten ännu iaf. Hon gjorde likadant med sin förra kull men den födde hon läst i karet så de som inte simmade blev mat.. Honan kommer inte få nån mer kull så hennes rygg har blivit sneare för varje kull (var rak o fin innan första kullen).. får se om jag avlar vidare på hennes avkomma eller inte, förmodligen inte, synd för det kom en del blonda exemplar i denna kull. Okey hon tillhör inte "rätt" stam men bär på en hel del komponenter som är rätt ändå o det bör hennes av komma också göra då det bara var "rätt" hanar i karet när hon blev dräktig.. Nu ska bebisarna få växa upp o visa vad de är för nått innan några beslut om deras framtid avgörs (Kommer de inte gå i avel här säljs de till ett gott hem ändå).
Låt höra nu! Hur mår barnen och mamman? Har själv några mystiska guppyyngel på tillväxt. Vet ej vem mor el far är så kan bli vad som :)
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Kan man se när ynglen är nyfödda om dom är albino? Fick nämligen en kull för någon vecka sen och två stycken av dom ser annorlunda ut. Dom är liksom väldigt mycket ljusare än de resterande ynglen!
Mamma mår bra, 2 döda yngel men resten simmar nu runt o är pigga. Har kvar en del gulesäck så ingen matning för dem ännu..
JA man ser på en gång att de är albino då de har lysande röda ögon..
Det är inte blond ayngel du fått? De är ljusa/gula i kroppen men har svarta ögon de är rätt vanliga.
Jo det är det nog. Kollade lite närmre på dom igår och såg att deras ögon ser helt normala ut :)
Blonda är riktigt fina verkar vara ett blont (ev lutino) i denna kull med så hoppas på det, har inte så många blonda o skulle vilja få in blont i min andra stam här hemma med.