Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 1787 ggr
Naiz
0

Glasmalar

http://youtu.be/km12GLc53M0 Varför gör dom så? Vet inte om ni ser men den ena är lite röd, är det fodret eller nåt annat?

[Evisen]
2

Det enda jag såg var att det såg ut som de raggade på varandra. När fiskar uppvaktar varandra, så kan de t ex darra med hela kroppen inför partnern. Och det skulle vara jättehäftigt om det blev lek på dem👍.

Tror att det röda på ena glasmalen ingår i uppvaktningen.

Kanske jag har totalt fel. Men hoppas på lite rätt iaf*l*.

godisgrisen
0

Tror inte de brukarleka i akvarium tyvärr. Tror dessa tjafsar lite om platsen att stå och hänga på. Mina glasmalar brukar vilja stå och simma mot utblåset kanske tycker dessa att det är lite trångt.

Naiz
0

Ja det lät ju bra om det är uppvaktning! :) Är inte så duktig på hur fiskar beter sej med varandra. Det är tur det finns andra som kan lite mer så jag kan lära mej :) Det verkar iaf som dom trivs :)

Naiz
0

#2 ja kanske det. Dom har dock "sina" platser har jag märkt. När lampan är tänd simmar alla på sitt ställe och när lampan släcks simmar alla upp och simmar mot strömmen :) Den ena kanske ville ta över platsen eller nåt ^^ jag har 7 st i ett 160 liters. Det är väl inte för många? Dom gillar väl ett vara flera? :)