Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 4054 ggr
Frida B
0

Räklingar är födda!

Nu har en av mina CR honor fått räklingar- eller jag antar att det är flera, har dock bara sett en haha! Har knappt läst på någonting om räkyngel, då det inte var min avsikt från början. Men har blivit mer och mer intresserad av räkor, och har nu flyttat guppysarna från det karet till ett annat. Men, till min fråga. Vad ska man ge räkyngel för mat? Äter dom vanligt räkmat, eller ska de ha någonting annat? Och ska de ha någon speciell skötsel utöver det vanliga?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LajvKrattan
1

Räkorna är som små kopior av de vuxna. De beter sig som vuxna, äter som vuxna och har samma krav som vuxna. Det enda du behöver oroa dig för är att de kan fastna i filtret men det har du säkert redan räksäkrat. Grattis!🎈

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Frida B
0

#1 japp, pumpen är räksäkrad! Vad bra! Haha tack så mycket, ropade ner hela familjen för att jag blev så glad 😃

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

mimåne
0

Åh vad kul! Räkyngel är så små och söta när de kryper runt, putsar och fejar!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Tjeja
0

Grattis!! Vill se bilder juh! (om det går på sådana små) 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lilolizeit
0

Grattis :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

guppytjej
0

pulverfoder leder till att fler bebisar överlever, jag har tyvrr inte räkpulverfoder men fiskpulverfoder jag ger 2 gånger i veckan.

[Jens]
0

En fråga. är det risk för att Guppy äter räk-bäbisar?

Frida B
1

#7 absolut, det gjorde mina guppy-yngel t.o.m.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Berzerk90
0

#7 Ja de ska äta räkyngel men har läst om vissa som haft tex Endlers och räkor ihopa där bådas ungar har överlevt även om vissa säkert blivit uppätna. Har nog mycket att göra med hur mycket växtlighet man har i sitt akvarium.

Fislisa
0

Endler är inte lika benägna att äta yngel som Guppy ;) Guppy äter sina egna yngel, det gör inte endler :D Finns såklart undantag hehe Mao är det mindre risk att bli av med räklingar om det är endler :)

Fislisa
0

Grattis förresten! ;)

Frida B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte ta lite kort igår.. Gick väl sådär.. En visade sig, långt bak o karet så gick inte helt perfekt att fota. Men här kommer en bild iaf!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Jens]
0

Jag hittade 7 st bäbisar av Körsbärsräkor i karet =)

Tjeja
0

#12 Man ser en prick i allafall!:-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[vanja123321]
0

Jag har också räkyngel :D Dom äter på växter och på resterna av båtten mat till dom vuxna räkorna. Jag har 6 räkyngel. Och 4 vuxna räkor, + en av dom vuxna (Som heter Nicki) Är bärande på ägg :)

~Det är kul med räkor!

//Vanja

[vanja123321]
0

Mina räkor å räkyngel har överlevt med en svärdbärare yngel o.o

Frida B
0

#13 härligt! 7st var ite illa :) #15 det är jättekul! Tror dock jag har ett "för stort" kar, det är på 54l… Och väldigt mycket gälört, vilket gör det lättare stt gömma sig… Huvudsaken är att räkorna trivs ^^

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Jens]
1

#17 Jag har plockat mera.. är nu uppe i 15 st som jag har lagt över i nano-akvariet men nu såg jag två till i andra akvariet men orkar inte flytta över mera. =)