identifiering av växter
Nu har jag lite växter igen som jag inte har namnen på och tänkte att någon av er säkert kan hjälpa mig med det. Tycker att tråden kan användas av alla som vill ha hjälp med växt identifiering, så man har det samlat och kanske hittar det man själv undrar över. :) Kanske redan finns? För tillfället är det 4 växter jag behöver hjälp med. Växt nr 1:
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Jag tippar på:
Cryptocoryne wendtii "green" (2)
Cryptocoryne parva (3)
Sista växten nu. nr 4.
4 är nog Ludwigia repens (green).
Tack Dynamitella! Nr 2 var definitivt Cryptocoryne wendtii "green"! Nr 3 stämmer nog också bra, himla svårt att se tycker jag. Men ska kolla lite till på den. :) Nr 4 är jag osäker på om det är ludwigia repens. Växten här har ett lite speciellt växt sätt. Bladen växer inte så random på stjälkarna som det ser ut att göra på ludwigian.. På den här är det väldigt exakta + eller alla blad är precis ovanför varandra i ett plus mönster. Haha, hu va jag är dålig på att förklara. Den sitter lite knepigt till så den är svår fotad.
Jag har haft 4 själv, och du har helt rätt i att det inte var repens! Frågan är vad tusan den hette! :)
Dynamitella! Det ska finnas en funktion att det går att vrida på bilden efteråt om man ser att det blir fel, det är många som använder mobil o tar bilden direkt från telefonen. Är det något du kan fixa.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Jag kan personligen flippa bilden till folk, men inte ändra det så att sajten fixar det.
Synd att den här sajten inte kan göra det. Vet att en del andra sajter har den funktionen att man kan redigera den själv efteråt så den blir rättvänd.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Har ändrat på bilderna nu så att de visas korrekt. Urdumt att inte vissa mobiltelefoner inte fixar att föra över bilderna korrekt.
Tack! Ja det är lite jobbigt. Blir ju mycket bilder från iphone eller ipad å dom blir alltid åt fel håll. Man har blivit bekväm med dom, skönt att slippa plocka fram systemkameran, sladdar och in sen få in det i datorn.
#18 Det var mycket konstigt för jag har MAC, iPhone och iPad och det blir aldrig fel hos mig. Kan det bero på vilken webbläsare man använder för att ladda upp bilder? jag använder Safari på alla enheterna?
#19 Jag har precis samma som du och även safari. Med min MAC blir det åt rätt håll, men inte med iphone eller ipad. Då har dessutom ipaden alltid senaste uppdateringarna medans iphonen inte alls uppdateras för att jag tycker den blir så ful. 😂
Nr 4 är en Rotala Macaranda Green växterna 2 - 3 är lökar Aponogeton Boivianus eller Ulvaceus