Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 631 ggr
dragonstar
0

Vill ha ett stort kar igen...

Jag äger ett kar(160l)  som nu står hos min syster. Och så har jag ett hemma hosmin på 10L som det bor lite räkor i.

Som ni kanske förstår saknar jag mitt större kar oerhört och nu när jag fått en fast lägenhet igen vill jag ha ett större. Ju större destå bättre.

Men det finns ett men, vi har 2 katter som hoppar på karet och det känns inte bra allt. Dessutom tar det ju platts och killen tycker därför att jag får nöja mig med mitt 10 l.

Skulle vilja köpa ett riktigt stort och kraftigt kar men har inte råd som student. =( Kan inte köpa ett helt nytt och de på blocken är även de dyra och oftast väldigt små.

Så nu ber jag om hjälp. hur ska jag lösa detta? S

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

LajvKrattan
0

Det finns ju kar på 120 liter som är ganska kubformade och har möbler. De tar inte upp särskilt mycket plats, de är stora och man brukar se dem på blocket då och då. Något sånt här:  http://www.akvarieshopen.com/juwel-akvarium45/lido-120-m%C3%B6rkbrun---61x41x58cm

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

dragonstar
0

Ja dom skulle ju inte ta så mycket platts. Problemet är ju katterna som vill hoppa på det.

[raichu]
0

Då får ni lära katterna att det finns ställen som man inte får vara på.

Även katter behöver regler ibland.

-Cissi-
0

Om det är en ramp på så håller det :) mina katter hoppade från akvariet upp/ner på en bokhylla som stog bredvid. Akvarium med täckglas är jag lite mer skeptisk till.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

dragonstar
0

Jag har under 3 års tid försökt att få dem att inte var där på, men det går inte.  Den ena katten är så jäkla envis så de finns inte. Sen är det just ett kar med täckglas jag hadde så var lite obehagligt när man såg att vattenytan rörde sig varje gång dom hoppade upp och ner.

dragonstar
0

Den katten som är så envis är den katten som gärna sitter på dörrkarmar och dageligen sitter på rygg/ axlar och huvud när man gör vardagliga saker.