Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 1540 ggr
Naiz
0

Krokig glasmal

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är det för fel på denna? Den är alldeles sne

LajvKrattan
0

Ryggraden kanske har brutits? Kotorna kanske har förskjutits? I vilket fall känns det som att man borde avliva om det inte löser sig.😕

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Vovisch nr2
0

Om fisken äter och inte verkar påverkas så skulle jag låta den vara! Det kan kanske vara en gammal skada på ryggraden som har utveklats med tiden så att man ser det tydligare?! Hehe, bara en gissning…

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Naiz
0

Ja den va rak när jag köpte den. Tänkte att den kanske följt med strömmen och krockat i glaset? Den har vart så flera dagar nu :( tycker nog att den börjar få svårare att simma än innan :( den har vart alert innan och ätit. Får nog avliva den även om jag vill att den ska bli frisk.. Verkar inte som att den kommer bli rak. Jag får avvakta ett par dagar och se hur den mår då :)

Carolus-Rex
0

ja det där ser inte kul ut.. glasmalar e ju spikraka normalt.. svårt läge :/

Naiz
0

#4 ja dom andra fyra ser normala ut. Trist för det är denna som varit mest framme och nyfiken :/ stackars. Inte kul när jag inte vet vad det beror på :(

Naiz
3

Idag när det blev dag för fiskarna kollade jag och har kollat flera ggr idag, nu är den rak nästan hela tiden.. Hmm undra vad det kan bero på. Får avvakta nån dag till och se hur det utvecklas. Om den blir sne igen kanske jag måste avliva, men håller den sej rak och verkar pigg får den vara kvar :) håll tummarna nu!

LajvKrattan
2

#6 😡 <- Håller tummarna!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Naiz
0

Köpte 4 nya glasmalar idag :) men en av dom har simmat runt runt runt runt i en liten cirkel hela kvällen… Vad kan det bero på? Den slutar liksom aldrig :/ Det är inte samma glasis som är krokig. Den malen är fortfarande krokig, mer vissa dagar ocv mindre vissa dagar.. Men den äter och allt sånt iaf :)

[raichu]
0

Skulle gissa på att den nya malen simmar runt för att den antingen är stressad eller för att den har fått en skada i hjärnan.

Avvakta och se vad som händer, håller den på fyra dar till så är det nog något som hänt i skallen och då är det nog bäst att avliva tyvärr.

Naiz
0

Hoppa den slutar.. vill inte att det ska vara fel på den :/