Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 831 ggr
imsuchadiva
0

Vad för fisk?

Fel forum kanske men en död fisk är upphittad utomhus. Någon som vet vad de kan vara för nå? Chansar på någon mal eftersom att munnen sitter "under" huvudet.

CaptainBunchie
0

Omöjligt att säga med så lite information och utan bild. 😛

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

imsuchadiva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hahah oj ja glömde bilden!

LajvKrattan
0

Hur stor?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[KiwieMie]
0

Ser ut som typ.. någon sorts mal..? o.O En bottenlevande fisk är det definitivt.

[dynamitella]
0

Synodontis eupterus? Jag har ingen bättre gissning.

[KiwieMie]
0

Undrar vad som hände med denna lilla firre :( vem vet vad som kan ha hänt men jag tror inte någon riktig akvarist skulle ha slängt den på gatan bara sådär.

[dynamitella]
0

Min gissning är att man har flyttat ett akvarium, och att denna hoppat ur sitt kar eller spann och missats på gatan.

Eller, så kan vi hoppas på att någon inte (som #7) säger bara kastade den där för att de köpt fel eller var trötta på den.

Ellenor123
0

Vart hittade du den, TS? På gatan?

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

imsuchadiva
0

En vän som hittat den. Jag har endas sätt den på bild. På en trottoar är den upphittad.

mimåne
1

så hemskt stackars liten, hamna ut i kylan 😕

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Ellenor123
0

Rötsimpa?

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

[KiwieMie]
0

#13 Tycker att ögonen sitter lite väl för lågt åt sidorna :/

Kaninen111
0

Jag är verkligen inte så bra på fiskar men jag tycker det ser ut lite som en mal. Men jag är inge bra på fiskar. Förlåt om jag skriver som många redan gjort men har inte läst alla kommentarer. 😊 Hoppas det går bra!

TccT
0

Är nog som Dynamitella säger någon stackare som märker att den lyckats hoppa ur under flytt och det ser ut som en Synodontis.

annaelfie
0

utan tvekan en synodontis eureptus! såhär stora blir de inte förrän de är ett par år gamla, säkert fyra år minst. stackars den som mist sin. har själv sånna här, så trevliga

ptb
0

håller med #17 samt stackars fisk samt förre ägaren dom är varken gratis eller roliga att mista. förmodligen har dom flyttat ett kar och denna hoppat ut /ur frakt kärlet och missats

imsuchadiva
1

Tack för era svar :)